ضرورت اجرای طرح حفاظتی پل 700 متری آستانه اشرفیه


ضرورت اجرای طرح  حفاظتی پل 700 متری آستانه اشرفیه

رشت-ایرنا-رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستانه اشرفیه بر ضرورت اجرای طرح حفاظتی پل 700 متری در محور رشت–آستانه تاکید کرد.

حمید رضا جعفر پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نقش ارتباطی این پل که کریدور راه‌های شرق استان به غرب و بالعکس را متصل می‌کند افزود: هم اکنون به علت مسدود شدن برخی دهانه‌های پل سفیدرود که بر اثر عوامل طبیعی نظیر انباشته شدن مصالح و درختان خودرو در طول زمان که بصورت جزیره در بالادست پل شکل گرفت و همچنین متصرفاتی در حریم پل توسط افراد سودجو صورت گرفته، اجرای طرح ساماندهی و آزادسازی در این منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اثر ایجاد این جزیره در بالادست، آب رودخانه سفیدرود تنها از یک دهانه (ضلع شرقی) این پل عبور می‌کند افزود: در زمان سیلاب حجم بالای عبور آب بر روی کوله‌ها و پایه‌های آن فشارهای مضاعفی را ایجاد و آسیب پذیری آن را بالا می‌برد.

وی یادآور شد: در سال گذشته این اداره با استفاده از امکانات راهداری اقدام به ریختن و جاگذاری سنگ‌های وزنی جهت حفاظت از پایه‌ها و کوله‌های پل ۷۰۰ متری کرده، که این عملیات نیز نمی‌تواند به تنهایی در امر حفاظت و ایمنی این پل اثر بخش باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستانه اشرفیه در ادامه ساماندهی و آزاد سازی بالادست و بازگشایی دیگر دهانه‌های این پل را ضروری دانست و افزود: این امر موجب خواهد شد تا مسیر عبور جریان آب از دیگر دهانه‌های پل امکان پذیر شده و هدایت آب بصورت متوازن صورت گیرد.

به گفته جعفر پور، با توجه به قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن که به صراحت حفظ و ساماندهی کلیه پل‌ها در حوزه نگهداری راه‌های کشور را بر عهده وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) قرار داده، این اداره به منظور ساماندهی بالادست پل ۷۰۰ متری آستانه اشرفیه مکاتباتی را با مسئولان مربوطه صورت داده است که امیدواریم این امر بصورت عملیاتی تحقق یابد.

پل بزرگ آستانه اشرفیه در سال ۱۳۷۳ بر روی رودخانه سفیدرود احداث شده است، این پل با داشتن ۷۰۰ متر طول و ۲۱ متر عرض دارای ۲۴ دهنه بوده که هر دهانه آن ۳۳ متر طول دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان