شرکت تعاونی عمران و توسعه سمیرم افتتاح شد


شرکت تعاونی عمران و توسعه سمیرم افتتاح شد

اصفهان- ایرنا- شرکت تعاونی عمران و توسعه سمیرم با هدف تشویق و مشارکت عموم مردم در فعالیت‌های خُرد و کلان اقتصادی و سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور افتصادی فرمانداری سمیرم روز یکشنبه در آیین افتتاح این شرکت گفت: راه‌اندازی این مجموعه خواسته عموم مردم در سال‌های اخیر بود که با تلاش همگان محقق شد.

به گفته سیدمهدی قائم مقامی، این شهرستان خطه‌ای کشاورزی و گردشگری محسوب می‌شود و طبیعی است که محور فعالیت‌ها و برنامه‌هاهایش نیز با رویکرد به این ۲ حوزه انجام شود.

وی دلیل بی‌اعتنایی مردم به تعاونی‌ها و شکست برخی از آنها را از دلایل بی‌رغبتی مردم به تشکیل تعاونی عمران و توسعه سمیرم در سال‌های اخیر عنوان کرد.

معاون فرماندار سمیرم با بیان‌اینکه پایه‌ریزی و شکل گرفتن این مجموعه با ساعت‌ها جلسه و تلاش مستمر به ثمر نشسته است، ادامه داد: کسب موفقیت این شرکت به حضور مردم و صاحب‌نظران خوش‌فکر و خوش‌ایده وابسته است.

قائم‌مقامی، هدف شرکت‌های عمران و توسعه منطقه‌ای و محلی را شتاب در روند توسعه، هدایت سرمایه‌ مردم به بخش‌های تولیدی و فراهم کردن بستر ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: سرمایه‌گذاران و بویژه باغداران عمده از آنها استقبال کنند.

وی انجام طرح‌هایی که بدلیل رانت‌زا بودن، امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارند را از جمله فعالیت‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: مردم با سرمایه‌گذاری در این تعاونی مردمی به توسعه و آبادانی منطقه خود کمک می‌کنند.

قائم مقامی با بیان‌اینکه شرکت تعاونی دهیاری‌های سمیرم یک نمونه موفق از عملکرد استانی تعاونی‌هاست، گفت: پویایی، خلاقیت، برنامه‌ریزی میان‌مدت و کوتاه‌مدت و استفاده از توان نیروهای خوشفکر می‌تواند رسیدن به جایگاه مطلوب این شرکت را شتاب بخشد.

معاون امور اقتصادی فرمانداری سمیرم همچنین بر استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی توسعه و عمران در صنعت گردشگری و صنایع ‌دستی نیز اشاره کرد و گفت: بخش دیگری از امور جاری و حتی بلندمدت شهرستان سمیرم مثل احیای بافت فرسوده را نیز در همین چهارچوب می‌توان به سرانجام رساند.

به گزارش ایرنا ، این شرکت‌ها به‌منظور شتاب در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی و بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی با عنوان شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در مسیر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل می‌شوند.

انجام فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهر و روستا، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در حوزه شهرستان، تملک اراضی بافت‌های فرسوده، انجام هرگونه معامله، خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه بصورت شرکت مادر تخصصی هلدینگ از اهم فعالیت‌های شرکت مزبور است.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت و اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری و تولید سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن سیب درختی مرغوب و صادراتی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از عکس های عروسی کاوه رضایی با میهمانان سرشناس ! / آقای فوتبالیست در حال بریدن...