استاندار گیلان:کرونا فرصتی برای تحول در آموزش است


استاندار گیلان:کرونا فرصتی برای تحول در آموزش است

رشت-استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان گفت: تنگناهای  ناشی از کرونا،  فرصتی‌ برای خلق نگرشی نو ، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نقش اثرگذار معلمان و فرهنگیان در بیان اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به دانش آموزان اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی و دانش آموزانی‌ست که در کنار کسب علم و مهارت، در تعاملات اجتماعی نیز موفق باشند.

وی با اشاره به نقش کلیدی نهاد آموزشی کشور در تغییر سبک زندگی بویژه با در نظر داشتن اولویت های حوزه سلامت افزود: براساس آمارها بیشترین فوتی های ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال است که پرهیز از تجمعات خانوادگی و مراقبت از افراد مسن، باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید براینکه فرصت های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقمندان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دوم و کنکور نسبت به سال گذشته و بالاتر از میانگین کشوری به دست آوریم.

وی با یادآوری مجدد این نکته که تعطیلی کلاس های حضوری درس به معنای تعطیلی آموزش نیست، تصریح کرد: بر این مبنا باید همچنان زمینه رویش استعدادها ، بارور کردن آنها و در عین حال فرصت بروز و ظهور خلاقیت ها فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: با همه گیری کرونا و بوجود آمدن تنگناهای ناشی از این بیماری، آنچه باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه باشد؛ فرصتی است که برای خلق نگرشی نو ، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید در آموزش بوجود می آید.

زارع ادامه داد: یکی از فرصت‌های بدست آمده پس از کرونا، پیوند خانواده ها با فرآیند آموزش فرزندان‌شان است که در شرایط کنونی، بیشتر از قبل شده و می‌تواند در حوزه‌های تربیتی و پرورشی، کمک‌کننده باشد.

وی اجرای طرح ها و برنامه‌هایی با رویکرد آموزش مجازی همچون طرح معلم یار در راستای ارتقاء کیفیت تحصیلی دانش آموزان را بسیار موثر ارزیابی و اضافه کرد: تولید محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی به ویژه شبکه شاد نیز در تقویت انتقال مفاهیم و دروس می تواند بسیار اثربخش باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان اجرای سند تحول بنیادین و دو موضوع دانش محوری و مهارت محوری را از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: تحقق سند تحول، در گام نخست نیازمند تحقق تحول در زمینه های تربیتی بوده و توجه به موضوعاتی همچون آشنا کردن دانش آموزان با مسائل اجتماعی و در واقع جامعه محور کردن آنان، مهم است.

گیلان با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت بیش از 368 هزار دانش آموز دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد