خلخال از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد


خلخال از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد

اردبیل _ ایرنا _ رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی خلخال گفت: با کاهش ابتلا به ویروس کرونا و تعداد بستری‌ها، این شهرستان از وضعیت نارنجی خارج شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد مهرتک روز یکشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا افزود: هم‌اکنون آمار بستری‌های کرونا در بیمارستان امام خمینی این شهرستان به ۱۴ نفر کاهش یافته که در مقایسه با بستری‌های هفته گذشته خلخال ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: در این مدت آمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز کاهش یافته، طوری‌که در هفته گذشته یک بیمار کرونایی جان باخت.

او اقدامات هفته گذشته قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا در اعمال محدودیت‌های اجتماعی و برخورد با عوامل متخلف بهداشتی و نیز افزایش توجه مردم خلخال به انجام موارد پیشگیرانه از کرونا را از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش شمار مبتلایان و بستری‌های کرونا ذکر کرد.

دکتر مهرتک گفت: دانشکده علوم پزشکی خلخال از لحاظ ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران و کاهش بیماران بستری از مراکز برتر استان اردبیل می‌باشد.

وی تشریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹۰۴ مورد مثبت به کرونا در این شهرستان شناسایی شده و آمار فوتی‌های مثبت کرونا نیز ۶۵ نفر بوده که میانگین سنی جان‌باختگان بالای ۶۵ سال است.

او افزود: فراوانی ابتلا و فوتی‌های کرونا در مناطق روستایی این شهرستان بیشتر از جوامع شهری بوده و آمار ابتلا به این بیماری در بین جمعیت زنان خلخال بیش از مردان و فوتی‌های مردان بیش از زنان است که این امر ناشی از افزایش فشارهای روحی و روانی ناشی از فشار اقتصادی و استرس‌های روحی بیشتر بر روی مردان می‌باشد.

خلخال در جنوب اردبیل قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022