اجرای طرح مراقبت خانه به خانه کرونا با مشارکت 150 گروه در صومعه سرا 


اجرای طرح مراقبت خانه به خانه کرونا با مشارکت 150 گروه در صومعه سرا 

رشت _ ایرنا _ فرماندار صومعه سرا از اجرای طرح مراقبت خانه به خانه کرونا به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار هر خانه یک پایگاه سلامت با همکاری ١5٠ گروه سه نفره با مشارکت سپاه بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

سید جلال سید محمدی روز یکشنبه در مصاحبهه با ایرنا اظهار داشت: در طرح مراقبتی خانه به خانه برای مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا سه موضوع مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: شناسایی و بیماریابی، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش اپیدمی بیماری کووید ١٩ از اهداف این طر ح است.

فرماندار صومعه سرا در ادامه افزود: در طرح شهید قاسم سلیمانی پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران در روستاها کمک‌های پیشگیرانه و همیاری ارایه می‌ دهند .
وی خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی حمایت از افرادی است که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده اند و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی به این افراد داده می شود.
سید محمدی افزود: ماسک زدن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی همچنان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌رود.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است .

از زمان شیوع کرونا در جهان (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود ۶۲ میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا هشتم آذر به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری