طرح‌های اشتغالزایی در 700 روستای استان اردبیل اجرا می‌شود


طرح‌های اشتغالزایی در 700 روستای  استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل-ایرنا-معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:اشتغالزایی در روستاها در دستور کار است و براین اساس اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در 700 روستای بالای 40 خانوار استان برنامه‌ریزی شده است.

غلامرضا خوشزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اشتغالزایی روستاها در برنامه ششم توسعه مورد توجه دولت قرار گرفته و در مرحله اول در این استان طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۸۷ روستای تدوین شده است.

وی هدف از اجرای این طرح ها را توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به مناطق شهری و همچنین تقویت بحث معیشت و افزایش توان اقتصادی روستاییان اعلام کرد و گفت:هر سال مطالعه طرح توسعه اقتصادی و اشتغال ۱۲۹ روستا در این استان برنامه‌ریزی شده و در بلند مدت هم اکثریت روستاهای استان مشمول این طرح خواهند بود.

او با بیان اینکه این استان در تهیه طرح توسعه روستایی در زمره استان‌های رده اول است، افزود: برای تحقق اشتغال پایدار و فراگیر در استان همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی الزامی است.

خوشزاد بیان کرد: پرداخت تسهیلات روستایی علاوه بر اینکه زمنیه اشتغال و تولید در روستاها را فراهم می کند بلکه باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‎شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: اشتغال در این استان از طریق چهار محور شامل تسهیلات رونق تولید، اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می‎شود و امید است با توجه به افزایش میزان بیکاری در استان هر سال فرصت اشتغال بیشتری برای جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به مطالعات آمایش استان اردبیل گفت: طرح آمایش سرزمینی استان در کارگروه‌های کشوری در حال تصویب نهایی است و از طرفی هم طرح توسعه ۱۱شهرستان‌ بر اساس برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس آمارهای رسمی استان اردبیل ۷۰ هزار بیکار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...