پاکدشت با 115 هزار شاغل در حوزه صنعت، به کشورهای خاورمیانه صادرات دارد


پاکدشت با 115 هزار شاغل در حوزه صنعت، به کشورهای خاورمیانه صادرات دارد

تهران- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاکدشت گفت: بیش از 50 هزار نفر در سه شهرک صنعتی، 4 لکه صنعتی، 3 هزار و 500 واحد صنعتی و 13 هزار صنف دارای مجوز پاکدشت مشغول به کار هستند که به دلیل کیفیت بالای کالاها، تولیداتشان به خاورمیانه صادر می‌شود.

«حجت فضلعلی» روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: شهرستان پاکدشت با داشتن ۳ شهرک و ۴ لکه صنعتی، و فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی یکی از مهم ترین قطب های صنعتی استان تهران به شمار می‌رود که عمده تولیدات آن از محصولات برند و شناخته شده کشور بوده و به دلیل کیفیت بالا و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی، این تولیدات به اکثر کشورها به ویژه حوزه خاورمیانه صادر می‌شود.

وی گفت: واحدهای صنعتی پاکدشت علاوه بر تولید و تحقق شعار جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب، در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش مهمی ایفا می‌کنند و این امر باعث شده تا این شهرستان رتبه نخست ایجاد فرصت‌های شغلی استان تهران را به خود اختصاص دهد.

به گفته وی ۵۰ هزار نفر در حوزه صنعتی شهرستان پاکدشت مشغول به کار هستند.

فضلعلی اظهار کرد: شهرستان پاکدشت از ۱۸ اتحادیه و حدود ۱۳ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، شامل واحدهای تولیدی، خدماتی، توزیعی و خدمات فنی برخوردار است و بالغ بر ۶۵ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به این‌که یکی از وظایف اتاق اصناف، عرضه و توزیع کالاهای اساسی به منظور تنظیم بازار است، افزود: از ابتدای امسال ۹ هزار و ۵۰۰ تن شکر از طریق کسبه و خواروبار فروشی‌ها بین مردم، ۵۴ تن بین قنادها و ۱۰ تن بین کارخانه‌های مصرف کننده توزیع و بیش از ۲۸۰ تن برنج تنظیم بازار نیز در شهرستان توزیع گردید.

رئیس اداره صمت پاکدشت همچنین از توزیع ۱۲ هزار و ۶۵۰ کیلو تخم مرغ در قالب هزار و ۲۰ کارتن با نرخ مصوب کیلویی ۱۲ هزار تومان، توزیع ماهانه ۳۰۰ حلقه لاستیک بین خودروهای سواری و نیز توزیع ماهانه هزار تن گاز مایع به شکل کپسول در مناطق فاقد گاز شهری خبر داد.

وی اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته به دلیل برخی از مشکلات، عرضه روغن نباتی با مشکلاتی مواجه شد که با توزیع مستمر ۱۲۷ تن روغن نباتی از طریق شبکه‌های صنفی و فروشگاه‌های زنجیره ای، تلاش شد تا این مشکل برطرف شود.

فضلعلی به اختصاص ماهانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن آرد به شهرستان پاکدشت اشاره کرد و افزود: از این میزان آرد ۲ هزار و ۲۶۰ تن یارانه ای نوع یک و ۸۴۰ تن یارانه ای نوع ۲ است که بین ۳۷۲ نانوایی توزیع می گردد

وی تصریح کرد: این میزان سهمیه بر اساس جمعیت ۳۵۰ هزار نفری سرشماری شده در سال ۱۳۹۵ به پاکدشت اختصاص یافته است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پاکدشت اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات تولید کنندگان پاکدشتی، از ابتدای امسال تاکنون با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۶۲ مورد تسهیلات رونق تولید با ۸۵ میلیارد ریال، ۲۰۱ طرح حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا با ۱۸۰ میلیارد ریال، ۱۱۵ طرح تبصره ۱۸ با ۱۹۰ میلیارد ریال و ۱۳۱ طرح بازسازی و نوسازی با ۲۸۳ میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفته و به بانک‌های عامل معرفی شده‌است.

وی با اشاره به این که پاکدشت پس از شهرستان قدس، دومین شهرستان معدنی استان تهران است اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۵ معدن شن و ماسه در شهرستان پاکدشت فعال است که حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول به کار می‌باشند.

رییس اداره صمت پاکدشت گفت: در حوزه بازرسی و کنترل قیمت‌ها، تیم‌های بازرسی اداره صمت به طور مستمر بر بازار مصرف نظارت داشته و با تخلفاتی نظیر گرانفروشی، احتکار، قاچاق، کم فروشی و یا عرضه خارج از شبکه برخورد می‌کنند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین ماهانه ۸۰۰ الی هزار مورد بازرسی از سطح بازار انجام می‌شد که از این تعداد، ۲۰ تا ۳۰ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قانون ارجاع داده می‌شود.

وی از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها