هاشمی: شهادت دکتر فخری زاده فرصتی برای ایجاد همبستگی ملی است


هاشمی: شهادت دکتر فخری زاده فرصتی برای ایجاد همبستگی ملی است

تهران-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:شهادت دکتر فخری زاده فرصتی برای ایجاد انسجام و همبستگی ملی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا، شهادت دکترمحسن فخری زاده را به رهبرانقلاب و فرمانده کل قوا، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان این شهید سعید تسلیت گفت.

وی افزود: این ترور هشتمین عملیات موساد در یک دهه گذشته در خاک ایران است که طی آن چهار دانشمند و مدیر صنایع هسته ای، پدر صنایع موشکی و مغز متفکر صنایع دفاعی ایران را به شهادت رسانده و بخش بزرگی از اسناد و مدارک صنایع دفاعی و هسته ای کشور را به سرقت برده و در یک مورد نیز در ترور ناکام مانده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: این حجم از تروریسم دولتی در طول یک‌دهه علیه یک کشور از سوی رژیم صهیونیستی در تاریخ بین الملل کم سابقه است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مجامع بین المللی و دولت‌های مدعی قانونگرایی، چاره ای جز محکوم کردن آن نخواهند داشت در غیر این‌صورت جزو حامیان رسمی تروریسم دولتی محسوب خواهند شد.

به گفته وی، فقدان شهید فخری زاده، اگرچه برای تمام ایرانیان وطن دوست بویژه خانواده ایشان، دردآور است اما فرصتی برای ایجاد انسجام و همبستگی ملی در جهت تحقق اهداف و آرمانهای ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: نباید این فرصت را که با هزینه ای سنگین بدست آمده است، بخاطر مسائل جناحی و سیاسی قربانی کرد.

وی اظهار داشت: هم کسانی که در این شرایط سخت کشور به تضعیف و تمسخر نهادهای امنیتی و نظامی ایران می پردازند و هم گروه‌هایی که مشغول تخریب و توهین به دولت و دستگاه دیپلماسی در این فرصت هستند، در سناریو دشمنان ایران بویژه آمران، عاملان و حامیان این ترور حرکت می کنند.

هاشمی گفت: انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح در این شرایط، وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، شناسایی ومسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موساد در کشور و برنامه ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریستها در ایران می باشد

تداوم محدودیت ها پس از بررسی نتیجه محدودیت های کنونی

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با استقبال از مصوبه ستاد ملی کرونا برای تشدید محدودیت‌ها در هفته جاری، گفت: انتظار می رود هرگونه تصمیم برای تداوم یا کاهش محدودیت‌ها پس از بررسی کارشناسی بازخوردها و نتایج اقدامات دو هفته اخیر در کنترل پاندمی و تقویت نظام سلامت کشور انجام پذیرد.

در نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران، طرح « نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل های غیر دولتی و مدیریت شهری» و قرائت گزارش کمیسیون اصلی ( فرهنگی،اجتماعی) در دستور کار قرار است.

همچنین در این جلسه پنج مورد پلاک ثبتی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سپس بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص « طرح بهره برداری از پیاده روها » و قرائت گزارش کمیسیون (برنامه و بودجه ) در دستور کار قرار است.

تداوم بررسی دیگر لوایح و طرح های شهرداری و شورای شهر تهران از دیگر دستورات جلسه امروز شورا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال