بزرگ‌ترین دغدغه شیطان، به تاخیر انداختن ظهور است


بزرگ‌ترین دغدغه شیطان، به تاخیر انداختن ظهور است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان‌اینکه آن روز خاصی که خدا تا آن به ابلیس مهلت داده، روز ظهور امام زمان(عج) است، گفت: شیطان چون می‌داند اگر امام زمان(عج) بیایند او از بین می‌رود، همه تلاشش را می‌کند تا ظهور رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «روح الله موسوی» با اشاره به بزرگ ترین دغدغه شیطان، اظهار کرد: داستان های متعددی در قرآن آمده که هر یک از آنها آموزه های فراوان دارد و باید از آنها پند گرفت. از جمله این داستان ها، خلقت آدم است که در آیات 81 سوره مبارکه «ص» و 38 سوره مبارکه «حجر» به آن اشاره شده است. اینکه خداوند بعد از خلقت انسان به همه ملائکه و ابلیس دستور داد به حضرت آدم(ع) سجده کنند و همه چنین کردند مگر ابلیس که از این امر الهی سر باز زد.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: بنابر تصریح آیات نورانی قرآن، سپس خدا به ابلیس فرمود: از درگاه من برو که رانده شده ای «قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّکَ رَجِیمٌ» و از رحمت من به دور هستی!، ابلیس از خدا درخواست کرد که تا روز قیامت به من مهلت بده تا زنده باشم، خدا پاسخ داد: باشد اما تا یک روز خاص! «قَالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرِینَ*إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ».

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) پرسیدند: آن روز خاصی که خدا به ابلیس تا آن مهلت داده، چه روزی است؟، حضرت (ع) در پاسخ فرمودند: آن روزی است که قائم(عج) قیام می کند.

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: فرض کنید باید لاجرم به منزل بازگردید و شخصی به شما اطلاع می دهد که یک نفر مقابل منزل منتظرتان است تا شما را بکشد، آنگاه است که هر کاری می کنید تا به منزل نروید و کشته نشوید. این مسئله درباره شیطان هم صادق است، ابلیس چون می داند اگر امام زمان(عج) بیایند او از بین می رود، همه تلاشش را می کند تا ظهور رخ ندهد.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه شیطان تاخیر در ظهور امام مهدی(عج) است، خاطرنشان کرد: ممکن است با هر خطای ما یک ثانیه ظهور به تاخیر بیفتد چنان که حدود 1181 سال است که غیبت به طول انجامیده، از این رو، باید کمک کنیم که ما در تعجیل ظهور سهیم باشیم نه در تاخیر آن.

گفتنی است، کلیپ تصویری این سخنان در شبکه اجتماعی چشم به راه به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بارگذاری شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال