راه پرافتخار شهید فخری‌زاده در پیشرفت انقلاب ادامه می‌یابد


راه پرافتخار شهید فخری‌زاده در پیشرفت انقلاب ادامه می‌یابد

سمنان- ایرنا- برخی از مسوولان و دستگاه‌ها و نهادهای استان سمنان روز شنبه، با ارسال پیام و بیانیه‌هایی، شهادت محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع را تسلیت گفتند و ضمن محکومیت این جنایت تروریستی، بر تداوم راه پرافتخار این شهید در مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودروی حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

شهادت فخری زاده، تداوم نبرد حق و باطل را گوشزد می‌کند

در پیام فرماندار ویژه شاهرود به مناسبت شهادت شهید فخری زاده آمده است: شهید گرانمایه محسن فخری زاده که عمر پر برکت خویش را وقف دفاع از کیان اسلام نمود، در یک عملیات تروریستی ناجوانمردانه به دست مزدوران و عوامل خودفروخته آمریکا و اسرائیل پلید به شهادت رسید و با پیکری غرق در خون به دیدار معبود یکتا و سالار شهیدان شتافت.

در ادامه این پیام آمده: فقدان چنین عالم شهیری ضایعه‌ای بسیار دردناک است که تداوم نبرد حق و باطل را گوشزد می‌کند.

در این پیام اشاره شده: بی شک ترور نا جوانمردانه این چهره علمی و فرهیخته و مخلص به دست مزدوران استکبار و سرویس‌های جاسوس صهیونیستی و آمریکایی از عجز و درماندگی آنان در مقابل پیشرفت روز افزون ایران اسلامی خبر می‌دهد.

در پایان این پیام می خوانیم: اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله (عج) و مقام معظم رهبری و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی، شهادت فرزند برومند ایران اسلامی را تبریک و تسلیت عرض نموده . علو درجات را از خداوند متعال برای این شهید گرانقدر خواهانم.

ترور شهید فخری زاده نشان دهنده ترس دشمنان از دست یابی به علوم و فناوری‌های نوین است

دانشگاهیان دانشگاه سمنان نیز با صدور پیامی اقدام تروریستی و به شهادت رساندن دانشمند هسته‌ای کشور را محکوم کردند.

متن پیام بدین شرح است: خبر از دست‌دادن دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، شهید والامقام، دکتر محسن فخری‌زاده در پی اقدامی تروریستی بزدلان، غمی بزرگ بر دل دوست‌داران علم و دانش و جامعه دانشگاهی کشور نهاد.

در ادامه این متن آمده است: بی شک جنایت صورت گرفته در به شهادت‌رساندن شهید دکتر فخری‌زاده، استاد دانشگاه امام حسین (ع) و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نشان‌دهنده ترس دشمنان از دستیابی ایران اسلامی به علوم و فناوری‌های نوین است؛ همانان که در سالیان گذشته دستشان به خون دانشمندان شهید دیگر ما چون شهید مصطفی احمدی‌روشن، شهید دکتر مجید شهریاری، شهید دکتر مسعود علی‌محمدی و شهید دکتر داریوش رضایی‌نژاد آغشته شده بود این بار در اقدامی جنایت‌کارانه شهید دکتر فخری‌زاده عزیز را ترور کرده و به شهادت رساندند.

در این متن می خوانیم: دانشگاهیان دانشگاه سمنان ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به جامعه علمی کشور و خانواده آن شهید مرحوم، این اقدام تروریستی را محکوم نموده و بر ادامه راه آن شهید والامقام تأکید می‌نمایند و خواهان محاکمه و مجازات عاملان و آمران اینگونه اقدامات تروریستی و انتقام سخت از آنان هستند.

این گونه اقدامات خللی در عزم ملت ایران برای پیشرفت ایجاد نمی‌کند

جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: شهادت مدیر انقلابی و دانشمند مبتکر شهید دکتر محسن فخری زاده معاون فقید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار و نوکران ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی را به محضر امام زمان (عج)، فرمانده معظم کل قوا، جهادگران صنعت دفاع دانش‌بنیان کشور و عموم ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه متن این پیام آمده: این‌گونه اقدامات بی‌شک خللی در عزم ملت بزرگ ایران برای پیشرفت ایجاد نمی‌کند و رویش‌های پر امید انقلاب اسلامی راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

در این پیام گفته شده: اگرچه اقدامات امنیتی و حفاظتی در پیشگیری از این حوادث تلخ مؤثر است اما آن چه به دشمن جرأت و جسارت اقدامات تروریستی از این قبیل را می دهد هر سخن و عملی است که به تضعیف وحدت ملی، ایجاد دودستگی در جبهه مقاومت داخلی و عدم توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانجامد.

مسیر بالندگی کشور به پشتوانه نیروهای مومن و متعهد ادامه خواهد یافت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در پیامی گفت: باز هم پنجه خصم دون از چنگال خبیث ترین عناصر عالم، صهیونیستهای جنایتکار بیرون آمد و با شهادت دانشمند شهید حاج محسن فخری زاده ثلمه ای عمیق بر قلب امت اسلام فرود آمد.

در پیام محمد مظفرخانی آمده است: هرچند ضایعه فقدان این مدیر برجسته، دانشمند فرهیخته، توانمند، غیور، مومن و ولایتمدار که با عزم و اراده بی‌نظیر مسیر پیشرفت علمی را مدیریت می‌کرد، ملت ایران اسلامی را داغدار و عزادار نمود، اما مسیر بالندگی و سربلندی کشور به پشتوانه نیروهای مومن متعهد، مخلص، صادق و پرتلاش ادامه خواهد یافت.

ایران همیشه زادگاه اسطوره‌ها بوده است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: بار دیگر دستان پلید دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران از آستین جنایتکاران تروریست صهیونیست بیرون آمد و دانشمند هسته ای وسردار عزیز سپاه پاسداران سردار محسن فخری زاده به درجه رفیع شهادت نایل آمد دشمنان بدانند که سرزمین مقدس ایران کنام و خاستگاه سرداران سلیمانی ها و فخری زاده ها است.

در پیام مصطفی مرادی آمده است: تاریخ ایران همیشه زادگاه اسطوره ها بوده است ، دشمنان بزدل بدانند که با ترورهای ناجوانمردانه جلوی حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی را نمی توانند بگیرند جریان انقلاب با اهدا خون مقدس شهدا مقتدارانه به پیشروی خود ادامه خواهد داد .

وحدت ایران اسلامی تقویت می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در پیامی تاکید کرد: بار دیگر دست پلید و جنایتکار تروریسم دولتی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، مدیری دانشمند، مومن و خدمتگزار به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در قالب تروری ناجوانمردانه و بزدلانه از ما گرفت.

در پیام فرشید فلاح آمده است: اینک که با غم و اندوه فراوان در فراق دانشمند شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشسته ایم، رجا واثق دارم که خون به ناحق ریخته شده این شهید عزیز پایه‌های لرزان استکبار و صهیونیسم را لرزان‌تر از پیش خواهد کرد و وحدت ایران اسلامی را تقویت و اندیشه معاندان نظام را در ایجاد اختلاف داخلی نقش بر آب می سازد.

ترور شهید فخری زاده مهر تاییدی بر حرکت درست و رو به جلو

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان نیز در پیامی ابراز داشت: بی شک فقدان یکی دیگر از دانشمندان هسته ای و ارکان علمی این مرز و بوم، در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها داغی است که تحمل آن آسان نیست.

در پیام حجت الاسلام مهدی نجم آمده است: این اقدام زشت که نشانه نهایت خفت و زبونی دشمنان قسم خورده انقلاب است مهر تاییدی است بر حرکت درست و رو به جلو در به ثمر نشستن اهداف انقلاب اسلامی .

هزاران محسن فخری زاده در گلستان انقلاب اسلامی می‌روید

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در پیامی ابراز کرد: دشمنان ناجوانمرد ایران اسلامی، یک بار دیگر در اوج ذلت، خون یکی دیگر از فرزندان عزیز انقلاب اسلامی ایران را به ناحق ریختند تا ثابت کنند دشمنی آنان با ملت بزرگ ایران تمامی نداشته و حاضرند برای این دشمنی دست به هر جنایتی بزنند.

در پیام سردار حمید دامغانی آمده است: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به گمان باطل خود با ترور نخبگان کشور عزیزمان قصد دارند تا ملت بزرگ ایران را از راه عزت خود منحرف کند؛ اما غافل از اینکه این اقدامات ناجوانمردانه و جنایتکارانه، نه تنها هیچ تأثیری بر عزم و اراده ملت بزرگ ایران در مسیر پیشرفت و عزت ندارد؛ بلکه به آنان برای تسریع در رسیدن به اهداف بلندشان انگیزه مضاعف می‌دهد و آینده ثابت خواهد کرد که با شهادت شهید فخری زاده عزیز، هزاران محسن فخری زاده در گلستان انقلاب اسلامی روییده و راه آن شهید والامقام را ادامه خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام