کشاورزان پاکدشتی جهش تولید را محقق کردند


کشاورزان پاکدشتی جهش تولید را محقق کردند

تهران- ایرنا- فرماندار پیشین پاکدشت گفت: کشاورزان پاکدشتی با تولید سالانه 457 هزار و 526 تن انواع محصولات زراعی و باغی به ارزش 74 هزار میلیارد و 154 میلیون ریال شعار جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق کردند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه فرمانداری پاکدشت، هادی تمهیدی درآئین تکریم و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی این شهرستان که روز گذشته انجام شد، گفت: در کنار فعالیت‌های صنعتی، شهرستان پاکدشت در تولید محصولات کشاورزی نیز یکی از مناطق پیشرو در کشور محسوب می‌شود که توانسته بسیاری از محصولات غذایی را تولید و روانه بازار مصرف کند.

وی افزود: کشاورزان پاکدشت سالانه ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را زیر کشت گندم، ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار جو، ۲ هزار و ۵۷۰ هکتار ذرت، ۹۸ هکتار کلزا، هزار و ۱۰۳ هکتار را زیر کشت نباتات علوفه‌ای می‌برند و بیش از ۵۰ هزار تن گندم و جو، ۱۲۸ هزار تن ذرت و ۲۰۹ تن کلزا تولید می‌کنند.

وی اظهار کرد: پاکدشت باتولید سالانه یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون عدد گل ، پایتخت تولید گل شاخه بریده کشور محسوب می‌شود.
تمهیدی گفت: پاکدشت از هزار و ۲۳۷ هکتار گلخانه برخوردار است که از این میزان، ۹۸۷ هکتار زیر کشت گل و گیاه و ۲۵۰ هکتار زیر کشت سبزی و صیفی می‌رود.

وی اظهار کرد: حرکت به سمت کشاورزی نوین، استفاده از فناوری‌های جدید در آبیاری محصولات کشاورزی، حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای به عنوان اولویت دولت در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه در توسعه فعالیت‌های کشاورزی از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی باشد.

در این مراسم جمال فرامرزی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی پاکدشت معرفی و از تلاش‌های محمود امیری تقدیر شد.

با حکم استاندار تهران، فرمانداران سه شهرستان بهارستان، فیروزکوه و پاکدشت جابجا شدند و افراد جدیدی بر این مسندها تکیه زدند.

به گزارش ایرنا، از اعلام روز جمعه استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در احکامی جداگانه مهدی یوسفی جمارانی را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت، هادی تمهیدی را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بهارستان و کامبیز کریمی را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه منصوب کرد.

پیش از این فرمانداران پاکدشت هادی تمهیدی، فیروزکوه یوسف جمارانی و بهارستان سید محمد مختاری بودند که البته مختاری در مقام سرپرست فرمانداری بهارستان را مدیریت می کرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا