فرزندان بسیجی کارکنان ارتش در مشهد تجلیل شدند


فرزندان بسیجی کارکنان ارتش در مشهد تجلیل شدند

مشهد- ایرنا- فرزندان بسیجی کارکنان یگانهای نیروی زمینی ارتش، مستقر در مشهد به مناسبت هفته بسیج طی مراسمی تجلیل شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق روز پنجشنبه در این مراسم گفت: تفکر بلند و آینده نگری امام راحل بود که فرمود ایران باید ارتش ۲۰ میلیونی داشته باشد.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: تشکیل سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران از پیش بینی‌های امام(ره) برای امروز و آینده بود و این ۲ نهاد انقلابی با تفکر بسیجی در کنار و همراه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس و بعد آن درخشیدند.

وی ادامه داد: تفکر بسیج، تفکر خدمت خالصانه و شهادت طلبی است و امروز که دشمن، نسل جوان را هدف قرار داده، نقش بسیجیان در امر به معروف و نهی از منکر یک نقش مهم واساسی است.

حجت الاسلام حسین سلیمانی هماهنگ کننده عقیدتی - سیاسی‌های ارتش در خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز در این مراسم، بسیج را یکی از شاهکارهای امام راحل دانست که امروز با حمایتهای مقام معظم رهبری گسترش یافته و از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته است.

فرمانده ناحیه بسیج مقاومت سپاه عمار مشهد نیز در این مراسم گفت: در تفکر بسیجی فرقی بین ارتش و بسیج و سپاه نیست و همه تحت رهبری مقام معظم رهبری قرار دارند و مهم، تفکر بسیجی است.

سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی افزود: بسیج، ذخیره انقلاب و نظام است و اکنون با حمایتهای مقام عظمای ولایت بسیج، بین المللی شده و در عراق، یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها تفکر بسیجی گسترش یافته است.

وی با توجه به تعریف رهبری از بسیجی مبنی بر " جوان مومن انقلابی پای کار " به تشریح آن پرداخت و عشق به ولایت و آرمان گرایی را از خصوصیات بسیجیان دانست.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایای فرهنگی از ۱۰ نفر از اعضای بسیج فعال کوی سازمانی یاس ارتش قدردانی به عمل آمد.

بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ تشکیل شد. به همین مناسبت روزهای ۳۰ آبان تا ششم آذر ماه "هفته بسیج" نامگذاری شده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسیجی در قالب ۳۸ ناحیه مقاومت و بیش از پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. از این تعداد یک میلیون و ۱۸۱ هزار نفر بسیجی عادی، ۴۹۹ هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می‌شوند.

همچنین ۲۳ هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش‌آموزی در نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا