گام سوم رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی آغاز شد


گام سوم رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مرحله نخست گام سوم رزمایش کمک مومنانه همزمان با هفته بسیج در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: در نخستین مرحله گام سوم رزمایش کمک مومنانه، ۲۶ میلیارد تومان کمک مردمی و خیرین در استان جمع‌آوری شد که در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

سردار علی قاسمی افزود: مرحله اول گام سوم کمک‌های مومنانه از ۱۷ ربیع‌ الاول همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) در خراسان جنوبی آغاز شد و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: مرحله دوم گام سوم کمک‌های مومنانه از ابتدای دی ماه و همزمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحله سوم و چهارم این گام نیز به ترتیب همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و اواخر اسفند امسال و نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مجموع در مرحله اول گام سوم کمک‌های مومنانه ۵۴ هزار و ۱۳۶ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۸۸۶ بسته بهداشتی، ۲۶ نفر اشتغال، ۷۸۹ تسهیلات اشتغال، ۱۳ هزار و ۳۲ بسته لوازم التحریر، ۶۳۲ تبلت و وسایل کمک آموزشی، ۵۴۱ مورد کمک جهیزیه، احداث ۶ باب مسکن و بازسازی ۶۴ واحد مسکونی تا پایان این مرحله یعنی پایان آذر ماه در استان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در مرحله اول این رزمایش آزاد می‌شوند که اقدامات اولیه برای آزادسازی ۲۰ نفر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی به یک نهضت تبدیل شده است اضافه کرد: این رزمایش، نمادی از همدلی، ایثار و روحیه مخلصانه و بسیجی مردم این استان است.

سردار قاسمی افزود: مردم، نیروها و مسوولان در زمینه کمک مومنانه به نیازمندان خوب عمل کردند و امروز به یک اسوه و الگو برای همه جهان تبدیل شده‌اند.

برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه از نیمه شعبان امسال و با تاکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفت و بعد از برپایی ۲ گام این طرح، مرحله اول گام سوم رزمایش کمک مومنانه امروز (پنجشنبه) به طور رسمی در استان خراسان جنوبی آغاز شد و تا پایان آذر ادامه دارد.

۲ گام رزمایش کمک مومنانه در قالب ۶ مرحله در این استان اجرا شد که در این ۲ گام بنابر اعلام فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه و معیشتی و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی