تندباد با سرعت 65 کیلومتر قصرشیرین را در نوردید


تندباد با سرعت 65 کیلومتر قصرشیرین را در نوردید

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: تندباد با سرعت 17 کیلومتر در ثانیه معادل 67 کیلومتر در ساعت روز پنجشنبه این شهرستان مرزی را در نوردید.

امیرپرویز نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت هوا ۱۷ درصد است و طبق پیش بینی های هواشناسی سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه هفته آینده در جو منطقه حاکم است.
وی اظهارداشت: از ابتدای آذرماه تاکنون در قصرشیرین ۶۷ میلی متر باران باریده و میزان بارندگی ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۷۳ و چهار دهم میلی متر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی ۱۷ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین یک روز، اردیبهشت هفت روز، خرداد ۶ روز، تیر یک روز، شهریور یک روز و آبان ماه نیز یک روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج