تردد در سه گردنه استان زنجان با زنجیرچرخ امکانپذیر است


تردد در سه گردنه استان زنجان با زنجیرچرخ امکانپذیر است

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در گردنه خانچای در مسیر ارتباطی زنجان - طارم، آق گدیک در زنجان - تهم - چورزق و گردنه چایرلو در محور دندی به دلیل بارش برف با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت از دقایقی پیش در مسیرهای ارتباطی حاکم شده است و رانندگانی که قصد تردد در این گردنه‌ها را دارند به حتم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند که در غیر این صورت در میان برف گیر افتاده و قادر به ادامه حرکت نخواهند بود.

وی با بیان اینکه تیم عملیاتی پلیس راه و راهداران در این مسیر ارتباطی حضور دارند تا مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشود، اظهار داشت: در زمان حاضر نیز کلیه مسیرهای ارتباطی این استان با بارش برف مواجه و سطح جاده نیز لغزنده است.

عظیمی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند خواست خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کرده و به دلیل بارش باران و برف و لغزندگی سطح جاده با دقت و احتیاط بیشتر و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های زنجان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۳۲ اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع های امداد و نجات بین راهی این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.

بارش برف و باران که از صبح امروز /پنجشنبه ۶ آذر ماه/ آغاز شده است از جمعه شب تا صبح شنبه به صورت موقت قطع شده و از بعدازظهر شنبه، مجدد آغاز و تا صبح دوشنبه به صورت متناوب و به شکل خفیف تداوم خواهد داشت.

رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های زنجان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال بوده و آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین مجهز به ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف برخوردار هستند.

استان زنجان پنج‌ هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید