طرح یاس در روستاهای همدان اجرا می‌شود


طرح یاس در روستاهای همدان اجرا می‌شود

همدان- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان گفت: طرح یاس در 14 روستای دارای خانه هلال در این شهرستان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

جلال نانکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح یاس به منظور ارائه آموزش به بانوان رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال مورد حمایت کمیته امداد درباره شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است که در این راستا از ظرفیت "خانه های هلال" استفاده می شود.

وی افزود: افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران بتوانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان بیان کرد: هدف از اجرای طرح یاس، ارتقا عزت نفس، پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان، توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی است.

نانکلی از دیگر اهداف اجرای طرح یاس را ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی عنوان و مکان اجرای طرح را خانه‌های هلال بیان کرد.

وی توضیح داد: در این طرح اولویت با انتخاب دختران طرح انتظار، دختران با تحصیلات دیپلم و بالاتر، دختران با تجربه شرکت در دوره های آموزشی - مهارتی و دختران فعال در عرصه های اجتماعی است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان شاخص انتخاب مخاطبان را سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی، سن ۳۰ تا ۴۰ سال، توانایی برقراری ارتباط خوب و موثر با دیگران و بالا بودن آستانه تحمل افراد در مواجه با سختی ها عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور