پلیس راه: جاده‌های استان همدان لغزنده و مه آلود است


پلیس راه: جاده‌های استان همدان لغزنده و مه آلود است

همدان- ایرنا- جانشین پلیس راه استان همدان گفت: تردد در تمامی جاده ها و محورهای ارتباطی استان به رغم لغزندگی ناشی از باران و همچنین مه آلود بودن، با ترافیک روان در جریان است.

سرهنگ غلامعلی همایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران پاییزی که از صبح امروز در سطح استان همدان آغاز شده، موجب لغزندگی سطح جاده ها و کاهش سرعت حرکت خودروها در محورهای ارتباطی شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط بارانی و لغزنده بودن زمین به علت کاهش اصطکاک بین لاستیک و سطح جاده و ضعف عملکرد سیستم ترمز، احتمال خروج خودرو از مسیر اصلی وجود دارد که برای جلوگیری از بروز سانحه رانندگان باید با احتیاط لازم و حفظ سرعت مطمئنه در جاده ها تردد کنند.

سرهنگ همایی ادامه داد: همچنین مه گرفتگی در بیشتر جاده های به ویژه محورهای کوهستانی استان همدان موجب کاهش محسوس دید افقی شده که به رانندگان توصیه می کنیم در صورت لزوم برای انجام سفر، ضمن رعایت موارد ایمنی حتما با سرعت مطمئنه در جاده ها تردد کنند.

جانشین پلیس راه استان همدان تصریح کرد: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا موجب کاهش تردد و خلوت ‌شدن جاده‌های برون شهری استان شده و در حال حاضر شاهد ترافیکی روان در تمامی محورهای ارتباطی استان هستیم.

سرهنگ همایی ادامه داد: با توجه به کاهش حجم مسافرت ها میزان سوانح رانندگی نیز در استان همدان کاهش یافته به نحوی که طی ۲۴ ساعت گذشته موردی از وقوع سانحه حتی خسارتی در جاده های برون شهری همدان گزارش نشده است.
براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان همدان، یک سامانه بارشی از عصر دیروز (چهارشنبه) وارد استان شده که موجب بارش باران در بیشتر مناطق و برف در ارتفاعات استان می شود.

براساس این گزارش، با حاکم شدن این سامانه، در فاصله زمانی پنجشنبه(امروز) تا شنبه شاهد بارش باران و همچنین کاهش دما در بیشتر مناطق استان همدان خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری