وقتی معلم در قامت بسیجی  ایثار می آفریند


وقتی معلم در قامت بسیجی  ایثار می آفریند

کرج – ایرنا- معلم دارای جایگاه  ارزشمند معنوی در جامعه انسانی  است اما وقتی با ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی  در هم آمیخته می شود، شکوه  و عظمتی والا به وجود می آورد که نمونه های آن در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در کشور و البرز فراوان است.

دانایی، توانایی و دستیابی بشر به قله های دانش مدیون زحمات معلمانی است که با جهل پیکار کرده و انسان ها را به دریای بیکران علم رهنمون شده اند اما معلمانی در قامت بسیجی هستند که خود را به پای انسانیت و ارزش های والای دینی و الهی فدا کرده و به اقیانوس مجاهدت ها پیوسته اند.

بسیج شکل یافته ذهن خلاق ابر معلمی است که جایگاه متعالی معنوی را برای انسان ها جستجو می کرد و «ما» بودن را جایگزین «منیت » کرد تا روح تعالی، اتحاد، همدلی، خیر خواهی ، فداکاری و ایثارگری در عمق وجود عوام وخواص ریشه بدواند و انسان ها در سفره بیکران ارزش های الهی خوشه چین صفات رحمانی برای دنیا و آخرت شوند.

واژه معلم در ایران اسلامی با هشت سال دفاع مقدس رنگ و بوی والاتری به خود گرفت، معلمانی که با از جان گذشتگی و ایثار، رسیدن به قله های رفیع معنوی را معنا بخشیدند و درس های حکیمانه برای شاگردان و آیندگان به یادگار گذاشتند که در سایه همین روحیه فداکاری آموزگاران ، دانش آموزان نیز با الگو از معلمان خطرها به جان خریدند و جاودانه شدند.

تمام شدن هشت سال جنگ تحمیلی، پایان ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی معلمان نبود، بلکه صدها حادثه و رویداد دیگر ، صفات ایثارگرانه معلمان را به نمایش گذاشت، معلمانی که برای نجات دانش آموزان از آتش سوزی ها خود طعمه حریق شدند تا آموزگاری که برای به دست آوردن دل دانش آموز سرطانی اش در مریوان سرخود را تراشید.

این دست فداکاری ها تلفیقی از روحیه بسیجی و با علم و دانش است که اینک در روزگار کرونا که همه جای جهان در پیکاری سخت فرو رفته ، نام نیک معلمان ایرانی و البرزی آوازه دور و نزدیک است.

تداوم آموزش در فضای مجازی و تلفنی تا جمع آوری کمک های مومنانه برای نیازمندان پای ثابت فداکاری ها و داشتن روحیه بسیجی در معلمان است که این روزها همگان این جلوه های زیبا را به تماشا نشسته اند.

جان کلام معلمان سختکوش با وجود حقوق پایین در جامعه ، خدمت به مردم و آینده روشن کشور است که اگر این تفکر الهی آموزگاران در قامت و تفکر بسیجی نبود، کشورمان در پس از ۴۲ سال تحریم نمی توانست هزاران دستاورد علمی و خیره کننده در بخش های علمی پژوهشی ، اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و از طوفان های بلا با کمترین زحمت بگذرد.

فرهنگیان سختکوش البرزی از جمله ایثارگرانی هستند که در کنار انتقال واژه ها و فرمول های علمی به دانش آموزان، تربیت آینده سازان را به سبک تفکر بسیجی را اولویت قرار داده تا آنان نیز بتوانند در روزهای پرتلاطم ایران عزیز را از بلاهای احتمالی نجات دهند و نسل ها به آرمان های والا نزدیک و نزدیکتر شوند.

این روزها که در هفته بسیج هستیم ، قشر معلم نیز واژه و تفکر بسیجی را در کلاس های مجازی برای دانش آموزان معنا می کند و به تربیت و تشریح فداکاری ها و ایثارگری های رادمردان هشت سال جنگ تحمیلی برای شاگردانشان می پردازد.

بسیج از نگاه معلمان

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در تبیین واژه و جایگاه بسیج می گوید: بسیج دایره گسترده ای از مفاهیم و ارزش ها است که باید این تفکر نجاتبخش را برای آینده سازان به خوبی معنا کرد ؛ رسالت امروز سازمان بسیج تربیت نیروی انسانی درمسیر انقلاب اسلامی ایران است که این مهم درحوزه تعلیم و تربیت با توجه به رهنمودهای اخیررهبرمعظم انقلاب به فرهنگیان، دنبال می شود.

مراد مالمیربا اشاره به این که آینده نظام بستگی به عملکرد امروز بسیج درتربیت نیروی انسانی ازبین نوجوانان و جوانان دارد، می افزاید: بسیج فرهنگیان البرز برای تحقق این رسالت خطیر به دنبال تبیین و روشنگری رسالت بسیج و قهرمان پروری دربین دانش آموزان با معرفی و الگو گیری از قهرمانان دفاع مقدس، مدافعان حرم وجهادی است.

وی بیان داشت: بسیجی هستم و برخود می بالم که لباس مقدس آن را برتن می کنم زیرا تا کنون رهروان مکتب بسیج توانسته اند درخط دفاع و پشتیبانی ازاسلام، انقلاب و نظام کارنامه درخشانی ازخود به یادگاربگذارند.

وی یادآورشد: خدمات خالصانه این نهاد انقلابی به ویژه در دوران دفاع و سازندگی، جنگ نرم و حرکت جهادی آنان در روزهای شیوع ویروس کرونا باید برای عموم مردم ازطریق رسانه ها بازگوشود.

وطن خانه بسیجی

حسین سلیمیان ازبسیجیان فرهنگی آموزش و پرورش استان البرزهم که بسیجی بودن را بزرگترین مدال جهان می داند، گفت: وطن خانه بسیجی است که ارزش و اقتدارآن را با هیچ چیزی دردنیاعوض نمی کند.

وی اظهارداشت: بسیجیان درس مشق خود را ازمکتب معمارکبیرانقلاب اسلامی و ولایت فقیه می آموزند لذا دراین شرایط سخت کرونا درمیدان مبارزه همانند چله اول انقلاب پای کارایستاده اند تا از وطن که آن را خانه خود می دانند، محافظت کنند.

وی تصریح کرد: بسیجیان، درس های مکتب دفاع از ارزش ها و آرمان های ایران همیشه سربلند را مشق کرده اند که هرگز از ذهنشان پاک نمی شود بلکه با شنیدن و یا دیدن تصاویری ازامام و شهدا ی گرانقدرباردیگراین مهم برایشان تداعی می گردد.

وی بیان داشت: فرهنگیان همانند سایربسیجیان مخلص و آزاده ایران دراوج ایستادگی ازحریم ولایت و مرز و بوم خود حتی درمقابل ویروسی چون کرونا مراقبت می کنند.

مهمترین ماموریت بسیج

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزنیزگفت: مهمترین ماموریت بسیج درشرایط کنونی مقابله با جنگ نرم، خنثی سازی دسیسه های دشمن، تبعیت محض از ولایت فقیه ، حضوری گسترده درمبارزه با ویروس کرونا و حمایت از قشر آسیب پذیرجامعه است.

فرشته فهمیده خواهر شهیدان بسیجی محمدحسین و داود فهمیده با بیان این که بسیج نمونه ای ازبرکات و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: بسیج همواره در صحنه های مختلف از جمله دراین روزها با حضور جهادی در راه مبارزه با ویروس کرونا شاهد نقش آفرینیی آن درحوزه سلامت و کمک های مومنانه هستیم.

وی بیان داشت: بسیج درکشور زنده و پویا است زیرا دربسیح اقشارمختلف جامعه ازجمله فرهنگیان و دانش آموزانی حضور دارند که همانند ۳۶ هزارشهید دانش آموز و ۵ هزار شهید معلم لبیک گوی ولایت هستند که دراین روزهای سخت کرونایی شاهد حضور جهادی آنها درمیدان مبارزه با ویروس کرونا هستیم.

فهمیده با اشاره به اینکه من افتخار می کنم که یک بسیجی و سرباز نظام هستم، اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری نیزمی باشد که امروزبه نقشه راه فرهنگیان تبدیل شده است.

وی یادآورشد: بیانیه گام دوم انقلاب نیز که مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته مطرح نمودند را با تمام قوا سر لوحه کارهایمان قرارداده ایم.

وی عنوان کرد: ‌بسیج یعنی سینه سپر کردن در برابر خطرها که دانش آموزان و فرهنگیان دردوران دفاع این مهم را به اثبات رساندند و امروزنیز لبیک گوی رهبرمعظم انقلاب درپیشبرد اهداف هستند.

فهمیده تاکید کرد: تهیه یک هزار تبلت و گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت البرز توسط خیرین و فرهنگیان استان نشان از حرکت جهادی آنان دراین روزهای کرونایی دارد.

ایمان و معنویت

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرزاظهارداشت: هدف اصلی بسیج رشد و اعتلای ایمان و معنویت است که تقویت روحیات معنوی و دشمن ‌شناسی، ولایت مداری، ایستادگی، مقابله با مفاسد و رفع شبهات درفضای حقیقی و مجازی از مهم ‌ترین رسالت مربیان بسیجی است.

پاسدارمجتبی آمرکاشی خاطرنشان کرد: تربیت اسلامی کلیه بسیجیان به منظو ایجاد توانایی وآمادگی فکری و معنوی لازم درآنها برای حراست و دفاع همه جانبه ازانقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می باشد.

وی بیان داشت: انجام کار فرهنگی درسرلوحه اقدامات کاری بسیج فرهنگیان قرار دارد تا در راستای خدا محوری، معاد باوری و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان درقالب حلقه های صالحین بسترسازی کنیم.

وی یادآورشد: دراین وضعیت کرونایی دربستر فضای مجازی همواره برای پرورش فضایل اخلاقی و روشنگری برای گرایش هرچه بیشتر مردم وجوانان به معنویت و اخلاق اسلامی در کنار سایرفعالیت های حضورجهادی درراه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و کمک های مومنانه گام برمی داریم.

مسوول بسیج فرهنگیان البرز به نقش مهم فرهنگیان درتولید ماسک دردوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: با توجه به وظیفه ذاتی بسیج از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا متوجه کمبود ماسک و نیازبه نیرو درپایگاه های سلامت بسیج جامعه پزشکی شدیم و به همین دلیل کارگاه های تولید ماسک معلمان جهادگرالبرز فعالیت خود را آغاز کرد.

آمرکاشی ادامه داد: درفاز اول با مشارکت اداره های آموزش و پرورش استان موفق به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در نواحی یک و چهار کرج شدیم .

وی گفت: درکارگاه آموزش و پرورش ناحیه چهار، یک و دو کرج حدود ۵۰ هزاز ماسک تولید و توزیع شد و اکنون حدود ۶ هزار دانش آموز البرزی دسترسی به شبکه آموزشی شاد و حتی برنامه مدرسه تلوزیون ندارند که معلمان بسیجی مسئولیت آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸فرمان تاسیس بسیج مستضعفان را صادر فرمودند .

استان البرز بیش از ۵۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!