26 شعبه ویژه پرونده‌های امر به معروف در خراسان رضوی تشکیل شد


26 شعبه ویژه پرونده‌های امر به معروف در خراسان رضوی تشکیل شد

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: باهدف حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، 26 شعبه در دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، شعب بازپرسی و دادیاری دادسراهای عمومی و انقلاب مشهد و سایر حوزه‌های قضایی بصورت ویژه به پرونده‌های این حوزه رسیدگی می‌کنند.

دادگستری خراسان ‌رضوی روز پنجشنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر دادگاه های تجدید نظر استان در محاکم کیفری ۲ مشهد و شعب بازپرسی و دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در سایر شهرستانها نظیر گناباد، قوچان، درگز، تربت‌حیدریه و سایر شهرستانها مستقر هستند.

وی افزود: سیره علمی و عملی بزرگان دین نشان از اهمیت این فرایض واجب و نقش آن در سالم سازی جامعه دارد.

رییس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: انقلاب اسلامی امتداد قیام عاشورا بوده و همانگونه که حضرت امام حسین (ع) یکی از دلایل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانستند ما نیز مکلف و موظف به احیا و بهره گیری حداکثری از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق آرمانها و ارزشهای الهی و اسلامی هستیم.
وی گفت: دستگاه قضایی متعهد به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد توجه مدیران و مسوولان قرار گیرد.

صادقی افزود: به روسای حوزه های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستانهای استان نیز در زمینه حمایت از فعالان این عرصه تذکرات لازم داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...