3 ویلا در لواسان بزرگ تخریب شد


3 ویلا در لواسان بزرگ تخریب شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: 3 بنای ویلایی در دهستان لواسان بزرگ قلع و قمع و یکهزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان آزاد شد.

مسعود ایلکا صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: اجرای احکام قطعی قلع و قمع طبق ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز توسط جهاد کشاورزی شمیرانات با دستور رئیس حوزه قضائی لواسانات و با حضور مدیر اجرای احکام دادگاه، فرمانده و پرسنل کلانتری ۱۶۵ لتیان، روز گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۶ صبح الی ۲۲ به طول انجامید.
3 ویلا در لواسان بزرگ تخریب شد
به گفته وی، ارزش ریالی اراضی اعاده شده بالغ بر ۸ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

این مقام مسئول از ادارات مرتبط، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها درخواست مساعدت و همکاری داشت تا از این طریق بتوان تداوم تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی را مهیا کرد.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصول دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) این شهرستان به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ شمیرانات در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، و دو بخش لواسانات و رودبارقصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه