برای اولین بار، درگ رم TRX و فورد رپتور


برای اولین بار، درگ رم TRX و فورد رپتور

رم TRX به‌عنوان یک آفرودر وحشی طراحی شده است اما با داشتن 702 اسب بخار در زیر کاپوت، در مسابقات درگ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل، مردان Fast Lane Truck برای اولین بار این دایناسور آمریکایی را در برابر رقیب اصلی خود یعنی فورد رپتور قرار داده‌اند. البته آن‌ها علاوه بر … The post برای اولین بار، درگ رم TRX و فورد رپتور appeared...

رم TRX به‌عنوان یک آفرودر وحشی طراحی شده است اما با داشتن ۷۰۲ اسب بخار در زیر کاپوت، در مسابقات درگ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل، مردان Fast Lane Truck برای اولین بار این دایناسور آمریکایی را در برابر رقیب اصلی خود یعنی فورد رپتور قرار داده‌اند. البته آن‌ها علاوه بر این دو پیکاپ قدرتمند، دو پیکاپ دیگر را هم به این رقابت دعوت کرده‌اند که یکی از آن‌ها برادر ضعیف‌تر TRX یعنی رم ربل است. نمایندهٔ جنرال موتورز در این جمع هم یک شورلت سیلورادو تریل‌باس است ولی واقعیت این است که اگر جنرال موتورز می‌خواهد با TRX و رپتور وارد رینگ رقابت شود، واقعاً به پیکاپ قوی‌تری نیاز دارد.

برای اولین بار، درگ رم TRX و فورد رپتور

درگ اول بین سیلورادو تریل‌باس و رم ربل برگزار می‌شود که هردو به موتورهای V8 تنفس طبیعی مجهز هستند. سیلورادو از موتور ۵.۳ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ رم، ۵.۷ لیتری همی ۳۹۵ اسب بخاری است؛ بنابراین حتی روی کاغذ هم می‌توان فهمید که رم به‌راحتی سیلورادو را مغلوب می‌کند. مشخص نیست که چرا برای این رقابت موتور قوی‌تر ۶.۲ لیتری شورلت انتخاب نشده است چراکه در این صورت به‌احتمال‌زیاد نتیجه تغییر می‌کرد. بااین‌حال حتی موتور قوی‌تر سیلورادو هم احتمالاً در راند دوم تأثیری نداشت زیرا باید در برابر رپتور ۴۵۰ اسبی قرار می‌گرفت. همچنین با توجه به اینکه این مسابقات در ارتفاع ۱۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا انجام شده، هوای رقیق‌تر به ضرر تنفس طبیعی‌ها است و پیروزی رپتور توئین توربو تعجبی ندارد.

برای اولین بار، درگ رم TRX و فورد رپتور

اما همهٔ این‌ها به نبردی ختم می‌شود که همه مشتاق دیدن آن هستند یعنی رویارویی TRX و رپتور. هرچند معمولاً نتایج درگ‌ها را لو نمی‌دهیم اما در اینجا فورد ضعف قدرت چشمگیری دارد و پیش‌بینی پیروز درگ هرگز دشوار نیست. در ویدئو می‌بینیم که از شروع حرکت تا خط پایان، TRX کاملاً برتری دارد و رپتور حتی با اینکه در درگ دوم کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند ولی هیچ شانسی برای پیروزی ندارد؛ بنابراین اگر فورد می‌خواهد سلطنت خود بر دنیای پیکاپ‌های پرفورمنس و آفرودی را حفظ کند، به یک رپتور جدید و بسیار قوی‌تر نیاز دارد که گفته می‌شود از پیشرانهٔ موستانگ شلبی GT500 استفاده خواهد کرد ولی تا آن زمان، بدون هیچ شکی، رم TRX پادشاه جدید پیکاپ‌ها محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark