370 هزار نفر در استان اردبیل غربالگری شدند


370 هزار نفر در استان اردبیل غربالگری شدند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از غربالگری 370 هزار نفر از اهالی استان در طرح سپهبد قاسم سلیمانی در یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای محدودیت تردد در شهر اردبیل افزود: طرح سپهبد قاسم سلیمانی از اول هفته بسیج شروع شده و با هدف شناسایی بیماران کرونایی در منازل، شناسایی افراد مشکوک به کرونا و افراد نیازمند کمک مومنانه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: بسیجیان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پرکردن پرسشنامه‌هایی که برای جمع‌آوری اطلاعات خانوارها به لحاظ داشتن بیماری زمینه‌ای ، شناسایی افراد مشکوک به کرونا و افراد نیازمند کمک مومنانه یا نیازمند به همکاری در امور زندگی اقدام می‌کنند.

استاندار اردبیل اظهارداشت: از یافته‌های این پرسشنامه‌ها دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از کسانی که مشکوک به کرونا هستند را غربالگری مجدد کرده است.

بهنامجو گفت: از بین افراد غربالگری شده، ۴۰۰ نفر در منازل و یا بیمارستان تحت قرنطینه قرار گرفتند.

وی افزود: بیماریابی و خروج بیماران کرونایی از بین سایر اعضای خانواده می‌تواند در آینده نزدیک تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی را بکاهد.

استاندار ادبیل تلاش بسیجیان همزمان با هفته بسیج را برای کمک به مردم جهت حفظ بهداشت و ایمنی قابل تقدیر دانست و خواستار همکاری مردم در اجرای مهم این طرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز