سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت


سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی به جنوب استان، موجب بارش هایی در مناطقی نظیر مهاباد و تکاب شده‌است.

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ورود این سامانه، لازم است تا توسط دستگاههای مسوول تمهیدات لازم نسبت به، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده ای در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.

اشتاد با بیان اینکه این سامانه به تدریج مرکز و شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد، افزود: این سامانه روز شنبه و یکشنبه تضعیف شده و دوشنبه آذربایجان‌غربی را ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین منفی یک و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندوآب نیز با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل