24 هزار هکتار از مزارع گیلانغرب به کشت گندم اختصاص یافت


24 هزار هکتار از مزارع گیلانغرب به کشت گندم اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت.

«سعید حیدرپور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود در صورت وضعیت مناسب جوی و تراکنش بارش ها بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سال آینده از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی اظهارداشت: پیش بینی شده امسال چهار هزار تن گندم تولیدی این شهرستان نسبت به پارسال افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: همچنین ۱۰ هزار هکتار نیز به منظور کشت جو و نخود پیش بینی شده ضمن اینکه ۱۳۰ هکتار هم به کشت کلزا و مابقی اراضی به محصولات دیگر اختصاص داده شده است.

حیدرپور اظهارداشت: بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه که مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه باشد به مقدار کافی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

او افزود: در راستای بهبود تولید و نظارت بر عملکرد و مراحل کاشت، داشت و برداشت تعداد ۲۵ کارشناس مستقر در مراکز دهستان ها و مدیریت شهرستان درنظر گرفته شده است.

وی گفت: برای نهاده های کشاورزی نظیر کود هم در بخش اوره تامین لازم صورت گرفته و در زمینه مشکلات سوخت موردنیاز تراکتورهای شهرستان هم پیگیری لازم صورت گرفته و افزایش سهمیه سوخت تراکتورهای شهرستان ضروری است که امیدواریم محقق شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی