کمبود نیروی کار دیپلم و چند خبر کوتاه از کاشان


کمبود نیروی کار دیپلم و چند خبر کوتاه از کاشان

کاشان - ایرنا - کمبود نیروی کار دیپلم و زیر دیپلم، اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی و پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور، خبرهای روز چهارشنبه شهرستان کاشان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: این شهرستان به لحاظ نیروی کار دیپلم و زیردیپلم در آینده نزدیک با کمبود نیرو مواجه خواهد شد.

مسعود خاندایی با اشاره به اینکه نیروی تحصیل‌کرده در این شهرستان بسیار زیاد است، افزود: به دلیل تخصصی نبودن و تعداد زیاد رشته‌های دانشگاهی و همچنین همخوانی نداشتن با نیازهای شغلی برای اشتغال این گروه نیز با مشکل روبرو هستیم.

وی راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کاشان را فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال رشد کارآفرینان دانست و اظهار داشت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و عمومی است که از این طریق به سهم خود از توسعه و رشد نبوغ در عرصه‌های گوناگون حمایت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان تصریح کرد: کارآفرینی از موضوع‌های روز دنیاست که در تمامی کشورها دارای اهمیت و مورد حمایت دولت ها قرار دارد، چرا که افراد با بهره‌گیری از علم، دانش و تجربه با یک ایده و فکر جدید فرصت‌های شغلی بسیاری برای جامعه ایجاد می کنند.

اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک بیمار مرگ مغزی با اهدای کبد، قلب و ۲ کلیه خود به چهار بیماران نیازمند پیوند، جان دو باره بخشید.

محمد حاجی‌جعفری افزود: زنده‌یاد حسین واحدی ۴۸ ساله به علت خونریزی عروق داخلی مغز در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان بستری شد که با رضایت و فداکاری خانواده وی و با تلاش و پیگیری کارکنان و پزشکان بیمارستان برای اهدای به بیماران نیازمند به تهران اعزام شد.

داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پرتال مربوطه نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور مرکز کاشان بر پایه مجوز سازمان آموزش سنجش کشور برای آزمون فراگیر در رشته‌های فقه و مبانی حقوق، علوم قرآن و حدیث، تاریخ تشیع و نهج‌البلاغه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

بنا بر اعلام این دانشگاه، داوطلبان می‌توانند از پنجم تا دوازدهم آذر ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش کشور اقدام کنند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه، انتخاب محل آزمون پایان ترم توسط دانشجو، استفاده از وام شهریه به مبلغ ۸۰ میلیون ریال در مدت تحصیل برای داوطلبان از جمله مزیت‌های پذیرش در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بیان شده است.

اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر در ۲۴ رشته کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کاشان به تحصیل اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی