برف و کولاک ارتفاعات و مناطق کوهستانی زنجان را فرا می‌گیرد


برف و کولاک ارتفاعات و مناطق کوهستانی زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: برف و کولاک از پنجشنبه ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی، شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان بارش ها را قابل ملاحظه دانست و با بیان اینکه بارندگی در دیگر مناطق این استان به شکل باران خواهد بود، افزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، تا پایان هفته آینده هوای سرد بر زنجان حاکم خواهد بود.

وی، اظهار داشت: از رانندگان و مسافران انتظار می رود با توجه به شرایط جوی در پیش روی و مخاطرات احتمالی، از سفرهای غیر ضرور به ویژه به مناطق کوهستانی و برفگیر زنجان خودداری کنند.

سلطانی تصریح کرد: در زمان حاضر به دلیل نفوذ مه به این منطقه، اغلب نقاط این استان با پدیده مه آلودگی مواجه است که در برخی از مناطق غلظت آن بیشتر بوده و دید افقی را کاهش داده است.

وی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دما کمینه و بیشینه در خیرآباد ۵- و ۸، سجاس ۴- و ۸، صائین‌قلعه ۳- و ۸، باش‌قشلاق گرماب ۳- و ۸، حلب ۲- و ۹، ابهر ۲- و ۹، پری ۲- و ۵، قیدار ۲- و ۵، خرمدره ۲- و ۹، زرین‌رود ۲- و ۱۰، زنجان ۲- و ۸، دندی ۲- و ۸، نیک‌پی ۲- و ۱۰، دانشگاه زنجان ۱- و ۸، گرماب ۱- و ۷، فرودگاه زنجان ۱- و ۶، ماه‌نشان ۱ و ۱۰، گیلوان ۱ و ۱۴، چورزق ۴ و ۱۴ و آببر ۴ و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شد.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی جدید که اغلب مناطق این استان به ویژه نیمه شمالی را دربر خواهد گرفت از عصر جمعه تا صبح شنبه بطور موقت تضعیف و از ظهر شنبه مجددا تقویت شده و تا اواخر وقت یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی و محورهای واقع در نیمه شرقی استان، کاهش دید به سبب وقوع مه و کولاک برف از اثرات احتمالی این سامانه بارشی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...