نیسان ایکس ترا برگشته است. پس از وقفهای ۵ ساله، این SUV سنتی مبتنی بر شاسی تراک ناوارا دوباره رخ نموده است و از امروز وارد بازار خاورمیانه میشود.
نیسان X-Terra جایگزین نیسان ترا میشود که در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک SUV سه ردیفه معرفی شده بود. در واقع مدل جدید را باید یک فیسلیفت از نیسان ترا با همان نام قدیمی برشمرد.
نیسان ایکس ترا ۲۰۲۱ با چراغهای LED جلو و عقب و مخصوصاً تجدیدنظر در طراحی چراغ عقب، متمایز میشود. در داخل کابین هم یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با نمایشگر ۹ اینچی نصب شده که فضا را به مراتب مدرنتر کرده است.
یک نمایشگر ۱۱ اینچی تاشو هم برای سرگرم کردن خانواده همراه با ورودی HDMI روی سقف نصب شده در حالی که سرنشینان ردیفهای دوم و سوم دارای کنترلهای تهویه مخصوص خود هستند که روی سقف نصب شدهاند.
صندلیهای موسوم به Zero Gravity هم در ردیف جلو و میانی برای آسایش بیشتر و کاهش خستگی در مسافرتهای طولانی در نظر گرفته شدهاند. ردیفهای دوم و سوم صندلیها کمی بالاتر قرار گرفته تا نمای بهتری نسبت به نمایشگر بزرگ ایجاد شود.
طراحی داخلی به لطف ردیف دوم تاشو با نسبت ۴۰/۶۰ و ردیف سوم با نسبت ۵۰/۵۰ کاملاً قبل تنظیم و سفارشیسازی است. با جمع شدن صندلیها در کف، میتوان از فضای مسطح به وجود آمده نهایت استفاده را کرد به گونهای که تا ۱۰ چمدان را میتوان در آن جای داد. به لطف آینه دیجیتالی وسط هم دید مناسبی از پشت خودرو به وجود میآید.
در بازار خاورمیانه، نیسان X-Terra با یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتنمتر ارائه میشود. به نظر نمیرسد که این ارقام برای یک شاسیبلند بزرگ و سنگین، خیلی مناسب باشد. مدلهای ۴WD دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب و دیفرانسیل با لغزش محدود به همراه سیستمهای کنترل در سرازیری و استارت در شیب هستند که عملکرد مناسبی در آفرود را برای آن رقم خواهند زد.
گیربکس این مدل از نوع ۷ سرعته خودکار با حالت ۴LO برای شرایط سخت است. البته اگر نیازی به آفرود ندارید هنوز میتوانید به نسخه ۲WD تک دیفرانسیل نیز بسنده کنید. باید دید این نسخه از نیسان میتواند با پیوستن به خانواده روگ یا ایکس تریل و پاترول/آرمادا بازار مخصوص خود را به دست آورد یا خیر.