2500 دانش‌آموز در مدارس آموزش از راه ‌دور همدان تحصیل می‌کنند


2500 دانش‌آموز در مدارس آموزش از راه ‌دور همدان تحصیل می‌کنند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بیش از 2 هزار و 500 دانش آموز در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس آموزش از راه دور این استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، «محمد پورداود» روز چهارشنبه در نشست گرامیداشت سالروز شکل‌گیری مدارس آموزش از راه دور، افزود: «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» شعار راهبردی این مدارس است که در سطح استان همدان نیز با قوت دنبال می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹ مدرسه آموزش از راه دور در سطح استان همدان و در ۱۲ ناحیه و منطقه مشغول ارائه آموزش های درسی به دانش آموزان است.

پورداود اضافه کرد: با فراهم شدن شرایط پنج مدرسه‌ آموزش از راه دور دیگر نیز برای سال آینده در چهار شهرستان استان همدان راه اندازی و فعال می‌شود.

وی با اشاره به این که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور استان مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: در نیم‌سال دوم تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با وجود شرایط کرونایی، رشد ۵.۲ درصدی جذب دانش آموز نسبت به زمان مشابه سال گذشته در این مدارس استان همدان را شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به افزایش کیفی و کمی مدارس آموزش از راه دور در استان، بیان کرد: همه مدارس آموزش از راه دور استان به سامانه الکترونیکی آموزش و ثبت نام مجهز هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پورداود با بیان این که پوشش و جذب بازماندگان از تحصیل یکی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است، افزود: در این راستا در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۰۰ دانش آموز لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل نیز در این مدارس جذب شده اند.

وی با اشاره به کسب رتبه‌ عالی در حوزه‌ آموزش از راه دور در ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: این حوزه در شاخص های مختلف ارزیابی عملکرد بالاترین سطح امتیاز (عالی) را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی، اجرای مطلوب دستورالعمل ارزیابی عملکرد مدارس و استفاده از ظرفیت شورای نظارت بر مدارس غیردولتی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی این حوزه است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، استفاده از فناوری های نوین و توسعه آموزش الکترونیکی و استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی موسسان از دیگر شاخص‌های ارزیابی است که در سال تحصیلی جاری نیز با قوت پیگیری می شود.

پورداود با اشاره به اهمیت طرح آبا (آشتی با آموزش ) گفت: در حال حاضر یکی از مدارس آموزش از راه دور استان همدان به عنوان پایلوت مجری این طرح است.

بیش از ۲۹۷ هزار دانش‌آموز در مدارس استان همدان مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)