استعلام تست کرونا برای مسافران پایانه‌های استان همدان اجباری است


استعلام تست کرونا برای مسافران پایانه‌های استان همدان اجباری است

همدان- ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: با اجباری شدن استعلام سلامت مسافران(تست کرونا) در پایانه‌های این استان، ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به افراد مبتلا و یا مشکوک به بیماری کرونا ممنوع است.

به گزارش ایرنا، «صفر صادقی‌راد» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، سامانه شرکت های حمل و نقل عمومی از طریق کد ملی، وضعیت سلامتی مسافران را بررسی و استعلام می کند.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، شرکت های حمل و نقل عمومی اجازه ندارند قبل از پایان ۲ هفته از زمان تست کرونا، به افراد خدمات برای انجام سفر ارائه کنند.

صادقی راد عنوان کرد: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان همدان، شرکت های حمل و نقل مسافر شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری در طرح ۲ هفته ای اعمال محدودیت ها، از ارائه خدمات حمل و نقلی به بیماران مبتلا و یا افراد مشکوک به کرونا، منع شده اند.

وی ادامه داد: شناسایی بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا از طریق سامانه سِروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) که بین وزارت بهداشت و شرکت های حمل و نقل مسافر برقرار شده، استعلام و بررسی می شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان یادآور شد: با ارائه کد ملی افراد به سامانه سروا وضعیت سلامت فرد درخواست کننده خدمات مسافرتی از نظر ابتلا به کرونا مشخص و در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری تا پایان قرنطینه موردنظر(۲ هفته)از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به فرد مشکوک خودداری می شود.

صادقی راد با تاکید بر لزوم گرفتن استعلام الکترونیکی از سامانه سروا از سوی شرکت های حمل و نقل عمومی، گفت: اگر مسافری تست کرونا داده باشد و کرونا مثبت و یا مشکوک به کرونا باشد، باید ۲ هفته از زمان تست بگذرد تا بتواند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند.

وی اضافه کرد: افرادی که قصد دارند با اتوبوس سفر کنند می توانند بلیت مورد نظر خود را به شکل اینترنتی از شرکت های حمل و نقل عمومی تهیه کنند و نیازی به مراجعه حضوری افراد به پایانه ها برای خرید بلیت نیست.

استان همدان در مجموع دارای هشت پایانه مسافربری است که از این تعداد ۲ پایانه در مرکز استان فعال است.

بر اساس آخرین آمار در استان همدان ۲۰ هزار و ۶۶۸ راننده و ۱۲ هزار و پنج ناوگان باری، یک هزار و ۷۱۸ ناوگان مسافری شهری و همچنین ۴۳ دستگاه ناوگان مسافری روستایی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...