سامانه بارشی پرقدرت وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود


سامانه بارشی پرقدرت وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی به نسبت پرقدرت از روز پنجشنبه 6 آذر وارد استان می‌شود و تا روز یکشنبه منجر به بارش برف و باران در بسیاری از مناطق می‌شود.

مهران چراغپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی فعال با بارش برف و باران، کولاک، رعد و برق و باد به نسبت شدید همراه است و در نقاط مستعد منجر به ریزش تگرگ می‌شود.

وی با اخطار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر شهری، تصریح کرد: شدت بارش‌ها برای روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌بینی می‌شود و مناطق غربی و جنوبی بیشترین تاثیرپذیری را از این وضعیت دارند.

چراغپور همچنین نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اخلال تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها هشدار داد و گفت: افراد تا حد امکان از تردد غیر ضروری در زمان بارش‌ها خودداری کنند و چنانچه مجبور به تردد شدند وسایل ایمنی از جمله زنجیرچرخ و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های موثر پاییز در استان آغاز شده است، تصریح کرد: با این وجود نقشه‌های پیش‌یابی نشانگر آنست که بارش‌ها پاییز امسال نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش روبرو می‌شود.

چراغپور میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۷۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۴۰ درصد افزایش برخوردار شده اما در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۸ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی