آزادراه زنجان – قزوین پوشیده از مه غلیظ است


آزادراه زنجان – قزوین پوشیده از مه غلیظ است

زنجان - ایرنا – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون مه غلیظ آزادراه زنجان – قزوین، جاده ترانزیت زنجان – خرمدره – ابهر و بیشتر جاده‌های اصلی این استان را فرا گرفته است رانندگان از چراغ‌های مه شکن استفاده کنند.

جواد یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر مسیرهای بیان شده، هم اکنون جاده‌های زنجان – تهم – چورزق، زنجان – بیجار، خدابنده – همدان، زنجان – طارم، زنجان – دندی، سلطانیه به خدابنده، زنجان- سلطانیه، ابهر به خدابنده، دندی- تخت سلیمان و نیک پی به ماهنشان پوشیده از مه غلیظ است.
وی یادآوری کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی در خصوص تردد در جاده های استان زنجان در حال حاضر رانندگانی که موادغذایی، سوختی و سرویس کارکنان شرکت ها و دستگاه های اجرایی هستند که در جاده ها تردد دارند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر تردد این خودروها در جاده های اصلی و فرعی استان به صورت عادی و روان جریان دارد.
یوسفی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد رانندگان، خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی کرده و بدون این تجهیزات اقدام به تردد نکنند.
وی، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند چرا که ممکن است با خلوت بودن مسیرهای ارتباطی عدم تمکین به قوانین راهنمایی و رانندگی حادثه ای را رقم بزند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۲ اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع های امداد و نجات بین راهی این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
یوسفی خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!