700 محتوای آموزشی با موضوع زلزله توسط دانش‌آموزان تهیه شد


700 محتوای آموزشی با موضوع زلزله توسط دانش‌آموزان تهیه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به کار فعالیت سازمان دانش‌آموزی برای برگزاری مانوز زلزله در فضای مجازی از ابتدای هفته جاری گفت: تاکنون بیش از 700 محتوای آموزشی و تولیدی با موضوع زلزله توسط دانش‌آموزان تهیه و به این سازمان ارسال شده است.

حبیب‌الله رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها افزود: بیست‌ و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی نیز هشتم آذرماه امسال در شبکه مجازی شاد برگزار می‌شود.

وی گفت: این مانور سراسری در سه محور تولید محتوای آموزشی، تولید فیلم اجرای مانور در فضای مجازی و اجرای مانور در سطح مدرسه در شهرستان‌ها و مناطق زرد صورت انجام می‌شود.

به گفته وی، دانش‌آموزان برای تولید محتوای آموزشی تولیدی خود می‌توانند یک اثر در قالب فیلم آموزشی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی اسلاید، پوستر و نقاشی با حداکثر ۱۰ مگابایت تهیه و از طریق شبکه شاد سازمان دانش‌آموزی مناطق و شهرستان‌ها به دبیرخانه مانور ارسال کنند.

رضایی افزود: از بین آثار ارسالی بهترین آثار که ایراد و اشکال نداشته باشند انتخاب و در شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله امسال نیز به صورت سراسری و ساعت ۹ روز شنبه هشتم آذرماه برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزان روز شنبه هشتم آذرماه پس از شنیدن آژیر مانور، نسبت به پناه‌گیری و خروج اضطراری از منزل اقدام و از این عملیات فیلم تهیه کنند و با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت تا ۱۳ آذر از طریق شبکه شاد سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق به دبیرخانه مانور ارسال کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مطالب و بسته‌های آموزشی نیز در زمینه زلزله در شبکه شاد بارگذاری شده تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان با مطالعه آن نحوه صحیح پناه‌گیری در منزل و مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای را فراگیرند و تمهیدات لازم برای کاهش خطرهای موجود در منازل صورت گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۳۰۰ مربی پیشتاز عضو سازمان دانش‌آموزی هستند، گفت: جمع‌آوری و جمع‌بندی آثار توسط این مربیان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی برای برگزاری مانور زلزله با عنوان "مدرسه ایمن – جامعه تاب آور" است .

در سالجاری ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند که بیش از ۸۲ درصداین دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...