رهاسازی کرکس و توقیف سلاح شکاری در تالش


رهاسازی کرکس و توقیف سلاح شکاری در تالش

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از تیمار و رهاسازی یک قطعه کرکس سیاه در معرض خطر انقراض و کشف و ضبط 2 قبضه سلاح شکاری از شکارچیان غیرمجاز خبر داد.

عارف شادکام روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی تماس اهالی روستای دولبین تالش مبنی بر ورود یک بهله کرکس سیاه به محوطه مسکونی، ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست اقدام به زنده گیری آن پرنده کرده بودند و بعد از ۴۵ روز نگهداری و تیمار توسط آقای نظیری دوستدار محیط زیست، امروز با حضور نامبرده در ارتفاعات اسالم رهاسازی شد.

وی اظهار کرد: کرکس سیاه یا لاشخور در سطح جهان از گونه های در معرض خطر انقراض و در ایران جزء پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع است و در پاییز و زمستان در ارتفاعات اسالم تالش دیده می شود.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالش روز گذشته در پی گشت و کنترل در مزارع روستای تازه آباد بخش مرکزی تالش، ۲ قبضه اسلحه شکاری دو لول را از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط کردند و یکی از سلاح ها غیرمجاز بود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
شادکام به برپادارندگان کومه نماها در طبیعت برای شکار حیوانات هشدار داد تا وسایل و کومه های شکار را از دامن طبیعت برچینند و در غیر اینصورت توسط ماموران محیط زیست تخریب خواهد شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و اراضی کوهستانی، جنگلی و جلگه ای در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا