فرماندار آستارا: 120 واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته می‌شود


فرماندار آستارا: 120 واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: ساخت 120 واحد مسکونی برای نیارمندان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض، به زودی در نقاط مختلف این شهرستان آغاز می‌شود و پروانه ساخت واحدها رایگان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ساخت مسکن محرومان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: این واحدهای مسکونی در شهر لوندویل و روستاها با ۶۰ متر مربع زیربنا ساخته می شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد، بهزیستی و بانک ها موظف به همکاری در پیشبرد این طرح هستند.

وی ادامه داد: به هر متقاضی خانه، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود و ۴۵ واحد در فاز نخست این طرح ظرف یک سال ساخته و تحویل داده خواهد شد و از ۱۲۰ متقاضی، ۸۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد، ۱۶ نفر تحت پوشش بهزیستی، یک نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند و ۲۲ نفر تحت پوشش نهاد خاصی نیستند.

صابر گفت: دولت با وجود مشکلات فراوان، محرومیت ‌زدایی و ساخت مسکن محرومان را در اولویت قرار داده است و پروانه ساخت این واحدها به صورت رایگان و با نظارت بنیاد مسکن صادر خواهد شد و تامین اجتماعی نیز متقاضیان آنها را به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهد داد.

فرماندار آستارا بیان کرد: در روزهای گذشته ۱۷ نفر از متقاضیان برای دریافت وام به بانک معرفی شده‌اند و روند تسریع امور در فرایند ساخت مسکن برای باقی افراد نیز در روزهای آینده انجام می ‌شود.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و در این شهرستان حدود سه هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام