هرمزگان مستعد در زمینه پرورش انواع آبزیان است


هرمزگان مستعد در زمینه پرورش انواع آبزیان است

بندرعباس - ایرنا-رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان مستعد در زمینه پرورش انواع آبزیان است، گفت: هرمزگان به دلیل پهنه‌ی ساحلی وسیعی که دارد، برنامه‌های متعددی برای پرورش انواع آبزیان از 2 دهه قبل تاکنون داشته است.

مهرداد بازرگان روز سه شنبه در گفت وگوبا ایرنابا استقبال از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در زمینه پرورش آبزیان استان هرمزگان درحال حاضر با هشت هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو درحال بهره برداری و تولید نزدیک به ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی نزدیک به ارگانیک به صورت پرورش گسترده، به عنوان بزرگترین پرورش دهنده میگوی درایران مطرح است.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار هکتار اراضی پرورش میگو در این استان در دست ساخت است که بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید و در آینده نزدیک تولید ما به ۴۵ هزار تن درسال خواهدرسید.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان اظهارداشت:اراضی شناسایی شده جهت پرورش میگو در سال در استان هرمزگان حدود ۵۰ هزار هکتار ارزیابی شده که قسمتی از این اراضی درحال حاضر مجوز تاسیس گرفته و در سال آینده به اراضی مورد بهره برداری شده ما افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میگوی هرمزگان به علت نوع غذادهی، طعم، مزه وگوشت آن متفاوت است، ابرازداشت: برنامه ریزی ما برای تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در سال است که تمام تلاش خود را در زمینه ورود به عرصه گسترده تولید برای کل دنیا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد میگوی تولیدی این استان به بازارهای مختلف دنیا صادر می‌شود که این باعث شده که ده‌ها میلیون دلار استحصال ارز و صاداردات داشته باشیم و در زمینه پرورش ماهی در قفس نیز چندین مطالعات آن انجام شده و بهره برداری بخشی از آن نیز شروع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا