استاندار: مشاغل روستایی کرمان گسترش می‌یابد


استاندار: مشاغل روستایی کرمان گسترش می‌یابد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه تامین اعتبار، بخشی کوچک از اشتغال را تامین می کند گفت: مشاغل روستایی را با محوریت مشاغل خرد، بر اساس توانمندسازی مردم روستاها و با تعریف زنجیره اشتغال در این استان گسترش می دهیم.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز سه شنبه در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان افزود: باید یک زنجیره کامل از تولید تا بازار برای اشتغالزایی در استان کرمان تعریف شود تا اشتغال پایدار روستایی را داشته باشیم.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی که در دولت‌های مختلف به جامعه تزریق شده، اظهار داشت: ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین حجم پول ارزان را در قالب‌های مختلف برای اشتغال تزریق کرده اما اشتغالزایی چندان چشمگیر نبوده و مشکلات این حوزه همچنان برقرار است.

استاندار کرمان گفت: اشتغال در حوزه مشاغل روستایی باید با محوریت مشاغل خرد بر مبنای توانمندسازی مردم روستاها و با تعریف زنجیره کامل دیده شود لذا در طرح‌های تعریفی باید از اکنون بازار چند سال آینده آن را مشخص کنید.

وی با اشاره به طرح مناسب منظومه‌های روستایی و توسعه بیان داشت: اعتبارات بسیاری در این دولت برای اشتغال پرداخت شد اما ضعف‌های بنیادی نیز وجود دارد لذا استان‌ها باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.

زینی وند با تاکید بر اینکه در طرح‌های منظومه‌های روستایی باید بازار فروش، توانمندسازی و ایجاد شغل خانگی محور قرار گیرد، تصریح کرد: تخلیه روستاها، کشور را با بحران روبرو کرده است لذا فرمانداران در این زمینه به جدیت ورود پیدا کنند و طرح منظومه‌های روستایی جزی اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وی افزود: دستگاه‌های که به موقع اسناد خزانه‌ای خود را جذب نمی‌کنند با مدیران آنها تسامح نکنید ضمن آنکه نباید بودجه برگشت بخورد.

استاندار کرمان اضافه کرد: شخص مدیران حتما در کارگروه‌های آمایش سرزمین و زیربنایی حضور داشته باشند اما برخی مدیران در هر نشستی نمایندگانی متفاوت می‌فرستند در حالی که مدیران باید کارشناس متخصص آن حوزه را در کارگروه‌ها اعزام کنند.

وی ادامه داد: کارگروه‌های آمایش سرزمینی و زیربنایی استان کرمان برای ۲۰ سال آینده استان ریل گذاری می‌شود لذا مدیران استان کرمان بر آن تاکید داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی