مدیریت بسیجی گره های زیادی را باز کرده است


مدیریت بسیجی گره های زیادی را باز کرده است

کرمان - ایرنا - بسیجی پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس استان کرمان گفت: مدیریت بسیجی در صحنه‌های حساس کشور گره‌های زیادی را باز کرده و لازم است به بسیج در عرصه مدیریتی کشور بیشتر بها داده شود.

محمد قاسمی که از بسیجیان دوران دفاع مقدس است و در سن ۱۹ سالگی در جبهه های دفاع از کشور حضور داشته و در این راه به افتخار درجه جانبازی نائل آمده است روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره)، حضور در عرصه دفاع مقدس نخستین و مهمترین آزمونی بود که این نهاد مردمی در آن شرکت کرد و از آن سربلند بیرون آمد.

وی اظهار داشت: نقش بسیج در دفاع از وطن و نظام اسلامی بسیار تعیین کننده و درخشان بود و جوانان بسیجی با عزم، اراده قوی و ایمان به خدا و عشق به میهن، با کمترین امکانات جلوی ارتش مجهز صدام که حامیان زیادی پشتیبان او بودند، ایستاد و نیروهای متجاوز را به زانو در آورد.

وی تصریح کرد: بی ادعایی و اخلاص مهمترین ویژگی منش و سلوک بسیجیان در همه عرصه های فعالیت است، فرد بسیجی خستگی ناپذیری و تلاش مستمر را باید در راه خدمت به مردم و کشور را برای خود واجب بداند.

این پیشکسوت بسیجی استان کرمان تاکید کرد: بسیج تفکر و روشی را بنیان گذاشت که باز تولید آن را می توان در کشورهای مختلف منطقه مانند حشد شعبی عراق، حزب اللهلبنان، فاطمیون افغانستان و غیره دید، در حقیقت فرهنگ بسیجی امروز از داخل کشور فراتر رفته و در حال همه گیری در میان ملت های ستم دیده سایر نقاط منطقه و جهان است.

وی تصریح کرد: بسیج با تجاربی که از دوران دفاع مقدس آموخت، پس از اتمام جنگ وارد عرصه های سازندگی و کار شد، بسیجیان بدون چشمداشت در هر زمان و مکانی که به وجود آنها نیاز بود، حضور پیدا کرده اند که خدمات آنها اثر گذاری خوبی دارد.

قاسمی با اشاره به خدمات بسیجیان پس از دوران دفاع مقدس افزود: خدمات رسانی در مناطق محروم، امداد رسانی در بحران ها، مشارکت در سازندگی کشور، کمک به حفظ امنیت از جمله خدمات بسیجیان محسوب می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای بحران اخیر همه گیری ویروس کرونا بسیج با حضور فعال در صحنه خدماتی مانند ضدعفونی کردن اماکن و خدمات رسانی به بیماران، تولید ماسک، جمع آوری و توزیع کمک های معیشتی و ساماندهی امور توان خود را نشان داده است.

پیشکسوت بسیجی کرمان اظهار داشت: بسیج به دلیل مردمی بودن در تمام جغرافیای کشور حضور دارد تا با توان و نیروی انسانی و معنوی در هر عرصه ای که لازم است خدمت رسانی کند.

وی گفت: امروز نیاز داریم بسیجیان بویژه جوانان و نوجوانان بیشتر در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی ورود و در جاهایی که کمبود نیروی متخصص و امکانات مشاهده می شود، حضور پیدا کنند.

قاسمی با بیان اینکه نباید بگذاریم تفکر و مدیریت بسیجی در جامعه کمرنگ شود افزوود: معنی بسیجی بودن تندروی نیست، بلکه خدمت کردن بی منت در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و منافع کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال