افزایش متقاضیان برای پرورش قارچ در رشت


افزایش متقاضیان برای پرورش قارچ در رشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: پرورش قارچ  و تعداد متقاضیان برای تولید این محصول در این شهرستان افزایش یافته است.

مسعود اسدی‌پرور در گفت و گو با ایسنا گفت: پرورش قارچ در شهرستان رشت ۳۰ درصد افزایش یافته است و هر روز علاقمندان جدیدی برای فعالیت در پرورش این محصول متقاضی می‌شوند.

وی افزود: قارچ‌های تولید شده در رشت علاوه بر اینکه در بازارهای شهرستان و استان به فروش می‌رسند، برای صادرات به دیگر کشورها از جمله کشورهای آسیای شرقی می‌روند و اخیرا کشورهای عراق و افغانستان نیز متقاضی واردات قارچ از شهرستان رشت هستند.

اسدی‌پرور ادامه داد: شهرستان رشت از نظر آب و هوایی شرایط بسیار مطلوبی برای تولید قارچ دارد و پرورش این محصول به عنوان مشاغل جانبی از نظر اقتصادی کمک قابل توجهی به برنجکاران می‌کند.

وی تصریح کرد: دو واحد صنعتی بزرگ تولید کننده قارچ گیلان در شهرستان رشت مستقر هستند و علاوه بر این واحدها، ۴۰ نفر نیز در روستاهای این شهرستان به عنوان مشاغل خانگی به تولید و پرورش قارچ مشغولند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم، دو واحد صنعتی به عنوان پشتیبان واحدهای تولیدکننده قارچ خانگی قرار بگیرند تا علاوه بر کاهش هزینه تولید با خرید تضمینی، برای بازار قارچ‌های تولید شده در بخش مشاغل خانگی نیز مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به ورود قارچ به عرصه صنایع غذایی صنعتی گفت: قارچ جای خود را در بین سفره‌های مردم بیش از گذشته باز کرده است و با برنامه ریزی های انجام شده، می‌تواند در افزایش تولید این محصول درکشور نقش موثری ایفا کند.

اسدی‌پرور اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این اداره ارتقای درآمد کشاورزان است و از متقاضیان جدید برای پرورش قارچ این شهرستان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...