تعمیر ناقص موتورخانه آپارتمان، 7 تهرانی را تا مرز مرگ برد


تعمیر ناقص موتورخانه آپارتمان، 7 تهرانی را تا مرز مرگ برد

تهران_ ایرنا_ حادثه گازگرفتگی یک ساختمان مسکونی در شرق تهران موجب مسمومیت 7 نفر با گاز کشنده منواکسید کربن شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۵ و ۱۰ دقیقه امروز حادثه گازگرفتگی یک ساختمان مسکونی، ۵ طبقه ۱۵ واحدی در خیابان نیروی هوایی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله آتش نشانان با امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان ۵ طبقه ۵ واحد بصورت ردیفی که روی هم قرار داشتند دچار گاز گرفتگی شده بودند.

به گفته وی؛ در این حادثه ۷ نفر از ساکنان این واحدهای مسکونی دچار مسمومیت با گاز شده بودند که بلافاصله تحویل عوامل اورژانس شد.

ملکی درباره علت این حادثه نیز گفت: با بررسی‌های کارشناس آتش نشانی مشخص شد، روز گذشته فردی در موتورخانه جهت سرویس حضور یافته و دهانه روی سطح دودکش خروجی را تغییر داده بود و همین مسئله موجب جلوگیری از خروج آلاینده ها و نشت گاز منوکسید کربن در برخی از واحدهای این ساختمان شده بود.

وی به شهروندان توصیه کرد در فصل سرما و به هنگام استفاده از وسایل گرمایشی حتما از ایمنی و وسایل گرمایشی از جمله بخاری و آبگرمکن اطلاع داشته باشند و در صورت داشتن نقص حتما با استفاده از وسایل استاندارد و ایمن نسبت به نقص رفع وسایل گرمایشی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا؛ همه ساله در فصل سرما بدلیل ایمن نبودن وسایل گرمایشی و استفاده از وسایل نا ایمن به ویژه در قسمت دودکش بخاری ها بدلیل گاز گرفتگی تعدادی از مردم دچار مسمومیت با گاز کشنده منواکسید کربن می شوند و برخی از این افراد جان خود را در این حوادث از دست می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟