بالغ بر 9 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان آستارا پرداخت شد


بالغ بر 9 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان آستارا پرداخت شد

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: 9 میلیارد و 293 میلیون ریال تسهیلات به چهار بهره‌بردار متقاضی، برای خرید ماشین‌آلات و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شد و 17 کشاورز دیگر در نوبت دریافت وام هستند.

ایرج شیارکار روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تسهیلات بر اساس نوع ماشین آلات، متغیر و با معرفی کشاورزان به بانک عامل برای خرید انواع کمباین برنج، تراکتور، نشاءکار و دروگر پرداخت شده و میزان وام نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: سالانه در ۲ هزار و ۲۰۵ هکتار شالیزار، برنج به صورت مکانیزه کشت و برداشت می شود و تسهیلات دولت به کشاورزان و زارعان زحمتکش، سبب تجهیز و توسعه ماشین آلات زراعی و افزایش بهره وری شده است.

وی همچنین از آغاز توزیع انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان خبر داد و افزود: کشاورزانی که کود دریافت نکرده اند، پس از دریافت حواله به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در شهر لوندویل و دهستان ویرمونی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا خاطرنشان کرد: کودهای شیمیایی از نوع ازته، فسفاته و پتاسه است و اغلب در آستارا در کشت برنج، به عنوان مهمترین محصول این شهرستان استفاده می شود.

او گفت: امسال از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار در آستارا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شلتوک برداشت و هشت هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید تولید شده است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶ هزار بهره بردار کشاورزی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و بیشتر کشاورزان آن شالیکار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا