شهرداری تهران: جشنواره شهر آماده بدنبال دریافت نظرات مردمی است


شهرداری تهران: جشنواره شهر آماده بدنبال دریافت نظرات مردمی است

تهران_ ایرنا_ مشاور شهردار تهران و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره شهر آماده اعلام کرد: این جشنواره با هدف دریافت نظرات شهروندان در مواقع بحرانی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا؛ «غلامحسین محمدی» روز دوشنبه در نشست خبری جشنواره شهر آماده که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:‌ شهرداری تهران آمادگی لازم برای عبور از بحران را دارد ما در این زمینه از نقطه نظرات مردم و همه شهروندان استفاده می‌کنیم.

وی افزود:‌ از ابتدای همه‌گیری کرونا که حتی هنوز ستاد مقابله با کرونا تشکیل نشده بود اقدامات لازم را جهت مقابله با بحران کرونا آغاز کردیم ولی باید توجه داشت که شهرداری تهران فقط جزئی از ماجرا جهت مقابله با بحران است و همه تصمیم‌ها گرفتن آن بر عهده شهرداری نیست.

مشاور شهردار تهران افزود: استفاده از افکار و ایده‌های مردم جهت مقابله با بحران مدنظر شهرداری تهران قرار گرفته و برگزاری جشنواره شهر آماده نیز بر همین اساس است.

وی ادامه داد:‌ بنا داریم که از حافظه تاریخی مردم جهت عبور از بحران بهداشتی کنونی استفاده کنیم و پنجره جدیدی به روی سیاست‌گذاری‌ها برای مقابله با کرونا با استفاده از ایده‌های مردم باز کنیم.

محمدی تاکید کرد: وقتی صحبت از شهر آماده می‌کنیم یعنی امروز را برای بحران‌های آینده آماده سازیم و برگزاری جشنواره شهر آماده در جهت تحقق این مسأله بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این جشنواره با استفاده از نگاه مردم و تصاویر و فیلم‌هایی که توسط‌شان ثبت و ضبط شده است، به آمادگی بیشتر شهر دست می‌یابیم و برگزاری جشنواره شهر آماده تنها ثبت خاطره نیست بلکه نقطه نظرات به صورت چندوجهی از سوی مردم ثبت می‌شود.

مشاور شهر تهران ادامه داد:‌ از طرفی برگزاری این جشنواره در شرایط کنونی که مردم نیاز به نشاط و امید دارند بسیار مؤثر است.

به گزارش ایرنا؛ جشنواره عکس و فیلم کوتاه شهر آماده با موضوع پیشگیری و مواجه با بحران (کرونا،‌ زلزله، سیل، توفان و آتش‌سوزی) توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۵ دی، سالروز زلزله بم خواهد بود و برگزیدگان این جشنواره ۳۰ دی، سالروز حادثه پلاسکو اعلام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان