فاز دوم کارگاه تولید محلول ضدعفونی در آستارا به بهره‌برداری رسید


فاز دوم کارگاه تولید محلول ضدعفونی در آستارا به بهره‌برداری رسید

آستارا - ایرنا - فاز دوم کارگاه تولید محلول ضدعفونی، بمناسبت هفته گرامیداشت بسیج و برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری سپاه در آستارا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا جانشین فرمانده سپاه آستارا روز دوشنبه در آئین افتتاح فاز دوم کارگاه محلول ضدعفونی در سالن ورزشی سپاه این شهرستان گفت: بخش خصوصی برای راه اندازی فاز دوم کارگاه، ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۱۱ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است.

سرهنگ فردین عباس زاده ادامه داد: میزان تولید فاز دوم کارگاه، سه هزار بطری معادل هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی در روز است و به زودی تولید تا ۱۶ هزار بطری در روز افزایش خواهد یافت و هر بطری ۵۰۰ سی سی به قیمت ۲۳۰ هزار ریال در بازار به فروش می رسد.

وی بیان کرد: سپاه آستارا در دوره پیشگیری از کرونا به افزایش پزشکان و پرستاران درمانگاه سیدالشهدا(ع)، خدمات رایگان به بیماران نیازمند، غربالگری خانه به خانه، مشارکت در ضدعفونی معابر، تجهیز داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاه ها اقدام کرده است.

فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: بستر حمایت از بخش خصوصی فراهم است و این محلول تولیدی، زیر قیمت بازار به فروش می رسد و علاوه بر این شهرستان، در استان های گیلان و اردبیل هم عرضه می شود.

عباس صابر افزود: خوشبختانه در زمینه اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی در داروخانه ها کمبود وجود ندارد اما بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با هدف کنترل قیمت ها، نظارت ها را تشدید کنند.

فاز نخست کارگاه تولید محلول ضدعفونی در آستارا در شهریور ماه و هفته دولت به بهره برداری رسیده بود و شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید