سامانه بارشی بعدازظهر یکشنبه از زنجان خارج می‌شود


سامانه بارشی بعدازظهر یکشنبه از زنجان خارج می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی که از جمعه شب وارد زنجان شده است از بعدازظهر یکشنبه /2 آذر ماه/ از منطقه و این استان خارج خواهد شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان این اداره کل، بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی این استان به دلیل برودت هوا و پایین بودن میزان دما، می تواند به شکل برف باشد.

وی به میزان بارندگی ها در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: از شب گذشته تا اوایل صبح امروز /شنبه/ بیشترین میزان بارندگی با ۱۸ میلیمتر از ایستگاه هواشناسی قیدار گزارش شده است و شهر زنجان نیز به میزان ۱۰ میلیمتر بوده است.

سلطانی تصریح کرد: روز دوشنبه /سوم آذر ماه/ نیز بر اثر عبور یک سامانه بارشی از منطقه احتمال بارش های پراکنده باران در برخی از مناطق زنجان وجود دارد اما روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد منطقه شده و تا روز پنجشنبه شاهد بارش باران خواهیم بود.

سلطانی یادآور شد: بارش برف از شب گذشته تاکنون در ایستگاه های هواشناسی زنجان ثبت نشده اما در برخی ارتفاعات و مناطق سردسیر و همچنین آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - خدابنده، گزارش هایی دریافت شده است.

وی دمای فعلی شهر زنجان را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.

سلطانی به کمینه و بیشینه دمای استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان طی مدت یاد شده در صائین قلعه ۰ و ۸، خیرآباد ۰ و ۹، زنجان ۲ و ۱۱، قیدار ۲ و ۸، خرمدره ۲ و ۱۰، ابهر ۲ و ۹، دانشگاه زنجان ۲ و ۱۱، فرودگاه زنجان ۳ و ۱۰، سجاس ۳ و ۹، دندی ۳ و ۱۰، پری۳ و ۱۱، زرین رود ۳ و ۱۱، نیک پی ۴ و ۱۳، باش قشلاق گرماب ۴ و ۹، گرماب ۵ و ۹، حلب ۵ و ۱۱، ماهنشان ۶ و ۱۳، آببر ۸ و ۱۳ و گیلوان ۹ و ۱۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند