160 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ ‌بهایی به نتیجه رسید


160 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ ‌بهایی به نتیجه رسید

اصفهان- ایرنا- دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به نتیجه رسیدن 160 میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در پانزدهمین دوره این رویداد خبر داد و گفت: این قراردادها بین طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان با سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی قطعی شد.

به گزاش ایرنا، پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم آبان در اصفهان و به صورت مجازی برگزار شد و با معرفی برترین فن‌آفرینان، طراحان کسب و کار و فرصت های سرمایه‌گذاری به کار خود پایان داد.

عبدالرضا کبیری سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت نخست پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی، تقویت مذاکره ۲ جانبه بین تیم های طراح کسب و کار و فن آفرینان با سرمایه گذاران در بخش های مسابقه ای و غیر مسابقه ای بود که به نتایج خوبی در این بخش دست یافتیم.

وی با بیان اینکه در ویژه برنامه " پُل " در جشنواره تعدادی از طرح های فن آفرینانه منتخب برای سرمایه گذاران ارسال شد، اظهارداشت: تعدادی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بر روی برخی از طرح های منتخب و همچنین طرح های ارایه شده در بخش های مختلف جشنواره اعلام آمادگی کردند که تا کنون تعدادی از آنها به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال قطعی شده است.

کبیری با بیان اینکه این سرمایه گذاران از بخش های مختلف دولتی و خصوصی هستند، خاطرنشان کرد که احتمال افزایش حجم این قراردادها در روزهای آتی با توجه به مذاکره های صورت گرفته با تعدادی از تیم های فناور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره پانزدهم شیخ بهایی، تعدادی از طرح های رسیده به دوره های قبل جشنواره که دارای جذابیت برای سرمایه گذاران بود، معرفی شد، تصریح کرد: در صدد هستیم تا در جشنواره شانزدهم از برخی مذاکره های سرمایه گذاری که به نتیجه رسیده باشد، رونمایی شود.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی گفت: اولویت طرح های معرفی شده به سرمایه گذاران، حل چالش ها و مسائلی بود که پر هزینه هستند و مورد نیاز بخش های مختلف کشور است.

وی از جمله طرح هایی که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت را در بخش های کشاورزی، دامپروری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعتی، فولاد و ساختمان سازی ذکر و اضافه کرد: تعدادی از سازمان های دولتی اولویت های پژوهشی خود را اعلام کردند و در جشنواره تلاش شد تا برخی از تیم های فناور را به سمت اجرای این طرح ها با هدف حل معضلی از کشور، هدایت شوند.

کبیری از جمله نقاط قوت پانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی را برگزاری مذاکره های ۲ جانبه بین تیم های فناور با سرمایه گذاران، معرفی اولویت های پژوهشی سازمان های دولتی، درگیر شدن بخش های دولتی و خصوصی با جشنواره و حضور تعداد قابل توجه سرمایه گذاران خصوصی خواند و افزود: امسال برای نخستین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره مجازی برگزار شد و با وجودیکه مانع از برگزاری حضوری و مذاکره های رو درو شد اما از طرف دیگر محتواهای تهیه شده بطور گسترده تری در اختیار مخاطبان و علاقه مندان قرار گرفت.

به گفته وی، جشنواره پانزدهم شیخ بهایی نشان داد که با وجود شرایط اقتصادی موجود، تعدادی از سرمایه گذاران حاضر به خطرپذیری هستند اما این موضوع باید به درستی هدایت و برای آن مشاوره های قوی به جوانان نخبه و تیم های فناور صورت گیرد زیرا جوانان ما از نظر فنی دارای توانایی های زیادی هستند اما بازار را کمتر می شناسند.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش‌ مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی مُتخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام باعث انجام خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به 'شیخ ‌بهایی' نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج