برای رفع مشکلات باید تفکر بسیجی در جامعه حاکم شود 


برای رفع مشکلات باید تفکر بسیجی در جامعه حاکم شود 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات باید تفکر بسیجی در جامعه فراگیر شود، گفت: امام می‌فرمایند: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از او دور خواهد گردید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» به مناسبت آغاز هفته بسیج با بیان اینکه نگاه امام راحل (ره) در تشکیل بسیج برگرفته از آموزه‌های صدر اسلام است اظهار کرد: راهبرد دفاعی حضرت امام (ره) از برپایی انقلاب اسلامی جهانی، بسیج بود؛ راهبردی که بسیج در دفاع مقدس داشت، معادلات نظامی دنیا را به هم ریخت.

امام جمعه ایلام در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج و تفکر بسیجی بزرگترین دستاوردی بود که امام راحل (ره) آن را برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایجاد کرد، به نحوی که بسیج همیشه در صحنه‌های حساس کشور پیشگام بوده و نقشی تاثیرگذار داشته است.

وی با بیان تاریخچه تشکیل بسیج به فرمان امام (ره) و اینکه انقلاب اسلامی، به عنوان انقلابی دینی تحولی بزرگ در جهان ایجاد کرد که هیچ تحلیل گر سیاسی تصور آن را نداشت، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی از زمان تشکیل آن تاکنون توانسته به کمک بسیج مردمی ماندگار شود و سیر صعودی آن ابرقدرت‌های جهان را به چالش بکشد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار از تصرف سفارت آمریکا و تسخیر لانه جاسونی در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۵۸ به کمک دانشجویان پیرو خط امام به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و افزود: اهمیت این اتفاق بدان جهت می‌باشد که آمریکایی‌ها بمنظور براندازی دولت نوپای اسلامی، در قالب سفارتخانه تلاش می‌کردند که ضد انقلاب را ساماندهی و تجهیز کنند بنابراین تسخیر لانه جاسوسی ضربه سهمگینی بر پیکره و وجه آمریکا در جهان بود. پس از آن به فاصله کمتر از یک ماه در تاریخ ۵ آذرماه ۵۸ امام خمینی (ره)، برای مقابله با توطئه دشمن دستور تشکیل بسیج را صادر کرد.

وی به نقل از فرمایش امام راحل (ره)، در صدور فرمان تشکیل بسیج مردمی از مساجد کشور ادامه داد: کشور با داشتن ۲۰ میلیون جمعیت جوان، باید ۲۰ میلیون تفنگدار، ۲۰ میلیون ارتشی داشته باشد، چنین مملکتی آسیب بردار نیست.

نماینده ولی فقیه با بیان دشمن شناسی امام راحل (ره)، به فرازی از سخنان ایشان اشاره کرد و افزود: امام می‌فرمایند ساده اندیشی این است که تصور کنید جهان خواران خصوصا آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند، در حالیکه لحظه‌ای نباید از کینه دشمنان غافل بمانیم. لذا باید کسانی که دنبال مذاکره با آمریکا هستند بدانند، با تغییر در ریاست جمهوری این کشور، هیچ تغییری در راهبرد آنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در حالیکه کشور سیر صعودی را طی می‌کند و دشمن رو به سقوط و انحطاط است، مطرح کردن مذاکره برای دشمن تقویت روحیه است، برای رفع مشکلات باید تفکر بسیجی در جامعه فراگیر شود، چرا که خود امام می‌فرمایند: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از او دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

امام جمعه ایلام با اشاره به تقویت توان تولید سلاح نظامی و دفاعی در کشور گفت: نتیجه داشتن تفکر بسیجی در ساخت تجهیزات نظامی از گلوله تا تولید موشک بالستیک و ناو شهید رودکی است که باید این روحیه بسیجی در سایر مسائل فرهنگی، مدیریتی، سیاسی و اقتصادی کشور نمود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار بر لزوم اتکا بر قدرت و توان داخل کشور تاکید کرد و افزود: تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی فعلی توجه و تمرکز بر توانمندی‌های داخل کشور است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟