پلاک‌های غیربومی‌ حق ورود به زنجان را ندارند


پلاک‌های غیربومی‌ حق ورود به زنجان را ندارند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راهور شهرستان زنجان گفت: خودروهای پلاک غیربومی حق ورود به زنجان را از ساعت 10 صبح امروز /چهارشنبه 28 آبان ماه/ ندارند.

سرهنگ مجید باقری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به همین منظور و رعایت قانون و دستورالعمل ها در مبادی ورودی شهر مستقر خواهند شد و لازم است رانندگان وسایط نقلیه نیز با پلیس راهور در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی، با اشاره به اینکه آن دسته از رانندگان خودروهای پلاک غیربومی که اصرار برای ورود به شهر وضعیت قرمز و نارنجی داشته باشند در این صورت به ترتیب یک میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد، اظهار داشت: جریمه های اعمال شده برای ۲۴ ساعت است و اگر راننده ای روز بعد نیز اصرار به ورود داشته باشد مجدد جریمه خواهد شد.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان ایجرود و شهر زرین آباد از توابع شهرستان خدابنده در وضعیت زرد است اما سایر شهرستان های این استان ( ماهنشان، طارم، سلطانیه و خرمدره) نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه خودروهای پلاک غیربومی حق تردد در درون شهرها با وضعیت قرمز و نارنجی را ندارند و تخلف آنان توسط دوربین ها ضبط خواهد شد، افزود: آن دسته از شرکت هایی که دارای سرویس جابجایی کارمندان و کارگران به بیرون از شهر هستند می توانند با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند که در غیر این صورت اجازه تردد نخواهند داشت و کارکنانی هم که محل کارشان بیرون از محل سکونت خود بوده و کسانیکه نوبت دادگاه و یا جراحی دارند نیز در صورت ارائه مدارک مثبته می توانند از شمول این طرح مستثنی باشند.

باقری تصریح کرد: طرح ممنوعیت تردد خودرویی در ۲۵ مرکز استان از ساعت ۱۰ صبح امروز /چهارشنبه ۲۸ آبان ماه/ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز جمعه /۳۰ آبان ماه/ هیچ پلاک غیر بومی اجازه ورود به مرکز استان را نخواهند داشت.

وی افزود: رویکرد پلیس راهور در خصوص اجرای هرچه بهتر این طرح، ارشادی است و به هیچ وجه در پی اعمال جریمه نیستیم اما اگر رانندگان اصرار به تخلف داشته باشند در این صورت بر اساس قانون نسبت به اعمال جریمه اقدام خواهد شد.

رییس پلیس راهور شهرستان زنجان از عموم مردم به ویژه رانندگان خواست که با ماموران پلیس راهور در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و در این شرایط کرونایی و به منظور حفظ سلامت خود، خانواده و سایرین از انجام سفرهای بین شهری پرهیز کنند.

باقری در خصوص محدودیت هایی که از روز شنبه /اول آذرماه/ امسال به مرحله اجرا درخواهد آمد اشاره کرد و افزود: جزئیات و شیوه اجرای محدودیت های در نظرگرفته شده اطلاع رسانی خواهد شد و طرح فعلی هیچ ارتباطی با محدودیت هایی که قرار است از روز شنبه اجرا شود، ندارد.

وی اظهار داشت: تمام مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید با جدیت هرچه تمام دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا با کنترل و شکست این بیماری منحوس با کمترین تلفات از این بحران عبور کنیم.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان