صلیب سرخ: افغانستان مرگ‌بارترین کشور برای غیرنظامیان است


صلیب سرخ: افغانستان مرگ‌بارترین کشور برای غیرنظامیان است

کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام کرد که افغانستان مرگ‌بارترین کشور برای غیرنظامیان است و زنان و کودکان در حدود نیمی قربانیان جنگ در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام کرد که افغانستان مرگ‌بارترین کشور برای غیرنظامیان است و زنان و کودکان در حدود نیمی قربانیان جنگ در این کشور هستند.

رابرت ماردینی، مدیر جدید کمیته جهانی صلیب سرخ که در حال دیدار از افغانستان است می‌گوید که افزایش درگیری‌ها در ماه‌های پسین، اوضاع بشری را در این کشور بدتر ساخته‌است.

این مقام بلندپایه کمیته جهانی صلیب سرخ در این سفر چهار روزه، اوضاع بشری بخش‌های گوناگون افغانستان را بررسی کرده‌است و در شهرستان اندر غزنی با طالبان نیز دیدار و گفت‌وگو داشته‎است.

او، اوضاع بشری افغانستان را دشوار می‌داند و می‌گوید که در ماه‌های پیسین در کنار افزایش درگیری‌ها، تلفات غیرنظامیان نیز افزایش پیدا کرده‌است.

وی می‌گوید: «حتی در زمانی که گفت‌وگوهای صلح جریان دارند درگیری‌ها در افغانستان افزایش یافته‌اند که این درگیری سبب افزایش تلفات نیز شده‌اند. براساس گفته‌های کارمندان بیمارستان‌ها در هلمند، قندهار و غزنی صدها زخمی از جمله غیرنظامیان در این بیمارستان‌ها پذیرفته شده‌اند.»

مدیر عمومی کمیته جهانی صلیب سرخ می‌گوید که طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان باید آسیب‌پذیری‌های غیرنظامیان را در درگیری‌های خود کاهش دهند: «این دیدار فرصت خوبی را برایم فراهم ساخته‌است که در نشست ژنو به کمک کنند‌گان دربارۀ ضرورت افغانستان به کمک‌های مالی پایدار به برنامه‌های بشردوستانه مان توضیحات بدهم.»

در همین حال، رییس کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان می‌گوید که افزایش خشونت‌ها بر ارایه خدمات بشری در کشور اثر گذاشته‌است.

خوان پدرم، رییس کمیتۀ جهانی صلیب سرخ در افغانستان بیان داشت: «جنگ‌های اخیر در کشور در هلمند و قندهار بر ظرفیت ما در ارایه خدمات بشری اثرهای گذاشته جنگ جاری و استفاده از جنگ افزارها وضعیت را دشوار ساخته‌است.»

با این همه، شماری از ساکنان شهر گردیز می‌گویند که افزایش انفجارهای ناشی از خودروهای بمب‌گذاری شده در این شهر از آنان قربانی گرفته و خانه‌های شان را ویران کرده‌اند.

براساس گزارش اخیر یوناما در 9 ماه نخست سال جاری میلادی بیش از شش هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

صلیب سرخ: افغانستان مرگ‌بارترین کشور برای غیرنظامیان است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی