کنفرانس امنیتی هرات با تاکید بر لزوم حمایت از قربانیان جنگ به پایان رسید


کنفرانس امنیتی هرات با تاکید بر لزوم حمایت از قربانیان جنگ به پایان رسید

در دومین روز کنفرانس امنیتی هرات نشستی در مورد قربانیان جنگ، عدالت ، بخشش و صلح با حضور مقامات و کارشناسان مختلف برگزار و بر کاهش جنگ و حضور خانواده‌های قربانیان در مذاکرات صلح تاکید...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در دومین روز کنفرانس امنیتی هرات نشستی در مورد قربانیان جنگ، عدالت ، بخشش و صلح با حضور مقامات و کارشناسان مختلف برگزار و کاهش جنگ و حضور خانواده‌های قربانیان در مذاکرات صلح تاکید شد.

«نعیم نظری» معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در این نشست گفت: مطابق به گزارش‌های رسیده به کمیسیون مستقل حقوق بشر و بررسی‌های این نهاد از وضعیت قربانیان در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۲۸۴ تن کشته و ۵ هزار و ۳۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وی افزود: شمار زندانیانی که از سوی حکومت افغانستان آزاد شدند با تاسف علیه انها ادعاهایی بود که جنایات جنگی را انجام دادند و حتی دادگاه ها پس از بررسی به این نتیجه رسیدند که این افراد جنایات جنگی انجام دادند اما ضعف حکومت سبب شد تا به پرونده های این طالبان بازداشت شده رسیدگی نشود.

از سوی دیگر جعفر مهدوی دبیر کل حزب ملت افغانستان در این مورد گفت ، روند مذاکرات صلح افغانستان یک روند سیاسی بوده و بحث حقوق قربانیان جنگ و حقوق بشر تنها نمایشی است.

نداالحق شمالزی رئیس نهاد ملی خانواده های شهدا وقربانیان جنگ افغانستان بر این عقیده است که ، حکومت باید زمینه خوبی را برای دیدگاه های قربانیان جنگ در مذاکرات صلح ایجاد کند .

داوود مرادیان رئیس انیستیتون مطالعات استراتژیک افغانستان گفت: کنفرانس امنیتی با هدف بررسی کاستی ها و نواقص صلح افغانستان در ۴ دهه گذشته عمل کرده است و این روند سبب خواهد شد تا در مذاکرات صلح راه کارهایی از سوی نخبگان سیاسی داده شود.

/انتهای پیام/

کنفرانس امنیتی هرات با تاکید بر لزوم حمایت از قربانیان جنگ به پایان رسید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!