مالیات سفر خارجی چیست و چقدر است؟


مالیات سفر خارجی اخذ خواهد شد. این خبر شوک بزرگی برای صنعت گردشگری بود. براساس مصوبه مجلس در تاریخ 1 بهمن 1398 حالا گردشگران برای سفرهای خارجی باید مالیات پرداخت کنند. نکته مهم این است که مالیات سفر خارجی با عوارض خروج از کشور متفاوت است. یعنی علاوه بر مبلغ عوارض خروج از کشور شما باید مبلغی به عنوان مالیات سفر خارجی پرداخت کنید. عوارض خروج از...

"مالیات سفر خارجی اخذ خواهد شد." این خبر شوک بزرگی برای صنعت گردشگری بود. براساس مصوبه مجلس در تاریخ 1 بهمن 1398 حالا گردشگران برای سفرهای خارجی باید مالیات پرداخت کنند. نکته مهم این است که مالیات سفر خارجی با عوارض خروج از کشور متفاوت است. یعنی علاوه بر مبلغ عوارض خروج از کشور شما باید مبلغی به عنوان مالیات سفر خارجی پرداخت کنید. عوارض خروج از کشور سال 99 افزایش یافته و حالا باید به این مبلغ مالیات سفر خارجی را هم اضافه کنید. مالیات سفر خارجی شامل همه تورهای خارجی حتی سفر به استانبول و تور ترکیه می‌شود. اما چه استثناهایی در این قانون وجود دارد؟ مالیات سفرخارجی چطور محاسبه می‌شود؟

مالیات سفر خارجی شامل چه نوع سفرهایی است؟

مالیات سفر خارجی شامل تمام انواع سفرهای زمینی، هوایی و دریایی است. بنابراین انتخاب نوع وسیله نقلیه شما برای سفر تاثیری در پرداخت یا عدم پرداخت مالیات سفر خارجی ندارد. وجوه مالیات سفر خارجی از مسافران به عنوان در آمد عمومی اخذ و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

مالیات سفر خارجی با عوارض خروج از کشور متفاوت است؟

بله متفاوت است. وبسایت جماران و دیگر خبرگزاری‌ها اعلام کردند مطابق صحبت آقای محمد مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی کشور مالیات سفر خارجی همان وجوهی است که از گذشته و در حال حاضر از مسافران عازم خارج از کشور مطابق ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‎گردد. بنابراین این دو وجه دریافتی متفاوت از هم هستند اما طبق گفته محمد مسیحی مالیات سفر خارجی همان مالیات بر ارزش افزوده است که اکنون بر روی تورهای خارجی اعمال می‌شود و مسافر باید آن را پرداخت کند. ایشان تاکید کردند: بنابراین مصوبه ای که اخیرا مجلس نهایی نموده است، همان وجوهی است که مطابق روال قانونی قبل وصول می گردید که البته معافیت‎هایی هم برای برخی اقشار جامعه در نظر گرفته شده است. بر اساس مصوبه جدید، بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارضی که شهرداری‌‌ها دریافت می‌کنند با یکدیگر ادغام و در پی آن لایحه مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شده است.

چه کسانی از پرداخت مالیات سفر خارجی معاف اند؟

افرادی که گذرنامه سیاسی و خدمت در اختیار دارند. کارکنان وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و همچنین خطوط پروازی. دانشجویان در حال تحصیل در کشورهای خارجی، در صورتی که اجازه خروج دانشجویی داشته باشند. بیمارانی با تایید وزارت بهداشت و با مجور برای درمان به خارج از ایران فرستاده شده‌اند. کسانی که پروانه گذر مرزی در اختیار دارند و مرز نشینان. جانبازانی که برای درمان باید سفر خارجی انجام دهند. زائران اربعین حسینی به مقصد عراق. ایرانی‌های مقیم خارج از کشور در صورتی که کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند.

1399/08/25 | کد مطلب: 4742
مالیات سفر خارجی چیست و چقدر است؟
مالیات سفر خارجی چیست و چقدر است؟ هانیه کاظمی
مالیات سفر خارجی چیست و چقدر است؟

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سیری در ساری ، کهن شهر اسطوره و فرهنگ