شکارچیان غیرمجاز در سقز دستگیر شدند


شکارچیان غیرمجاز در سقز دستگیر شدند

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: ماموران یگان حفاظت در جریان گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت این شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری سه شکارچی غیر مجاز شدند.

فرهاد سیف پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیطبانان یگان حفاظت با حضور مستمر خود در مناطق تحت مدیریت، این افراد که بدنبال شکار خرگوش بودند را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی متخلفان یک سر خرگوش، یک قبضه اسلحه شکاری، ۳۳ عدد فشنگ، یک رشته قطار فشنگ و دو ثوب کوله پشتی کشف و توقیف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: موارد فوق توسط واحد حقوقی صورتجلسه و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

شهرستان سقز بعد از سنندج، پرجمعیت ترین شهر استان کردستان است و دارای مناطق و مناظر دیدنی فراوانی همچون منطقه حفاظت شده عبدالرزاق، منطقه شکارممنوع کانی جژنی، سد شهیدکاظمی، سد چراغ ویس، رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران ! / دستش را روی دست فیلمبردار گذاشت !